Dilluns 22 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El TSJ de Catalunya avala el programa de comptadors solidaris
La regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa un programa que té per objectiu garantir el subministrament de serveis bàsics a famílies vulnerables que es troben en situació d’ocupació. El Tribunal Superior de Justícia ha dictat un aute que autoritza l’entrada a un pis per a la instal·lació d’un comptador solidari, amb la qual cosa avala la iniciativa de l’Ajuntament.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya avala el programa de comptadors solidaris. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Mª Alba Riu  
14/02/2019 20:29
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
ERC Bages reivindica els 3 anys de mandat amb el lideratge municipal republicà
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
L’Ajuntament de Manresa, amb un programa de la regidoria d’Acció Social, vol garantir que les famílies vulnerables que es troben en situació d’ocupació tinguin accés al subministrament dels serveis bàsics sense haver-ne de punxar il·legalment la instal·lació. La regidoria considera que l’obligació del consistori és garantir l’accés als subministraments de manera regulada i segura per a les persones que resideixen en l’immoble. Aquesta seguretat beneficia no només a la persona ocupant sinó també la propietat de la finca i, en el seu cas, els veïns.

El programa es basa a sol·licitar als titulars dels immobles ocupats que permetin la connexió dels subministraments segurs mentre continuï l’ocupació. Aquestes altes als subministraments no tenen cap cost per a la propietat, són amb caràcter precari i es remouran tan aviat hi hagi la reubicació d’aquella família, que és l’objectiu final de l’Ajuntament. Per tant, no es produeix cap perjudici per a la propietat ni es considera una legitimació de l’ocupació.

El programa té en compte per ser aplicable que la família sigui vulnerable a criteri de serveis socials, que no hi hagi un conflicte veïnal, el pis sigui propietat d’un gran tenidor i que l’habitatge disposi de les condicions de seguretat i d’edificació necessàries per a la instal·lació dels subministraments. 

Quan es donin aquestes condicions, l’Ajuntament de Manresa fa una primera mediació perquè la propietat permeti la instal·lació del comptador solidari. En el cas que no doni resposta al requeriment, se sol·licita als jutjats que autoritzin l’entrada a l’habitatge per procedir a la instal·lació. Aquesta autorització es fonamenta en la situació de pobresa energètica de la família i l’obligació de garantir la salut pública.

L’Ajuntament ja ha fet una primera acció d’aquest tipus als jutjats i el TSJC ha dictat un aute pel qual ordena que es permeti l’accés a la finca per a la instal·lació del comptador solidari d’aigua. Segons el TSJC, la instal·lació dels comptadors té un fi legítim tutelat, que és la garantia d’accés als subministraments de les persones en greu risc d’exclusió residencial, i que és una via no lesiva al dret de la propietat. Una afirmació que remet el mateix tribunal a sentències del Tribunal Europeu de Drets Humans.

Amb aquesta acció es vol reforçar la protecció de les famílies vulnerables però també la seguretat de tots les persones residents a la finca i la del mateix edifici que es podria veure compromès amb subministraments irregulars. L’aute del TSJC ha ponderat la protecció d’aquests drets i ha autoritzat la instal·lació dels comptadors solidaris, decisió de la que l’Ajuntament de Manresa se sent satisfet perquè considera que amb el programa aconsegueix anar un pas més enllà del que preveia la llei de pobresa energètica.  

Aquest migdia, la regidora d’Acció Social i Cooperació, Àngels Santolaria, i el cap de l’Oficina de Suport Jurídic de l’àrea de Drets i Serveis a les Persones de l’Ajuntament de Manresa, Jeroni Muñoz, han explicat la iniciativa i han insistit que té per objectiu protegir la salut i garantir la qualitat de vida de les persones vulnerables mentre no es troba una solució a la seva situació, preservant alhora els drets de la propietat dels immobles.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
LA FOTO DEL DIA
Una vesprada des del mirador de la Balconada
MANRESA
Afectacions de trànsit per la revetlla infantil a la plaça Major

MANRESA
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència
MANRESA
Afectacions de trànsit a carrers del Centre Històric amb motiu del rodatge d'una sèrie
CULTURA
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
Una vesprada des del mirador de la Balconada
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
Projectes de l'alumnat de Manresa, guardonats a la 20a edició dels Premis Nous i Noves Professionals
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
Afectacions de trànsit per la revetlla infantil a la plaça Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]