Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Declaració institucional d'alcaldes, agents socials i econòmics afectats per la línia R4
Els batlles i agents socials i econòmics afectats exigeixen un reunió amb el Ministre de Foment per abordar les inversions necessàries en aquesta infraestructura.
Alcaldes, agents socials i econòmics afectats per la línia R4 a l'estació de Rodalies Renfe a Manresa

ACTUALITAT / Redacció  
14/02/2019 10:08
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Aquesta declaració es va traslladar a responsables del Ministeri de Foment, al Departament de Territori i Sostenibilitat, de la Generalitat de Catalunya, als representants dels Consells Comarcals i als municipis per on passa la línia R4.
Novament, el passat divendres, dia 8 de febrer, dos trens de les línies R4 i R12 que circulaven per la mateixa via van xocar a prop de l’antic baixador de Castellgalí, i hem de lamentar la mort de la conductora del tren i desenes de persones ferides.

Per tots aquests motius, els alcaldes/sses del Bages i els representants socials i econòmics de la Catalunya Central prenen els següents
ACORDS


1.- Expressar suport i condol a la família i amics de la jove maquinista del tren que va perdre la vida en el fatal accident del divendres, dia 8 de febrer de la R4, de Rodalies RENFE i desitgem que els ferits es recuperin el més aviat possible.

2.- Exigir una investigació a fons sobre les causes que van provocar l’accident ocorregut el passat dia 8 de febrer.

3.- Demanar que en el termini màxim de 15 dies, el Ministre de Foment doni audiència a una delegació d’alcaldes afectats per la línia R4, al President del Consell d’alcaldes del Bages, al President del Consell Comarcal del Bages i a representants del Consorci Viari de la Catalunya Central i posi sobre la taula un calendari concret d’execució de les actuacions previstes a la línia R4, de Rodalies, prioritzant les que afecten a la seguretat.
4.- Demanar als representants dels grups parlamentaris al Congrés dels Diputats i del Senat que impulsin amb el màxim consens possible totes les iniciatives parlamentàries encaminades a resoldre aquest dèficit històric que reclamem des del nostre territori.
5.- Reiterar, tal com ja es va  fer, al govern espanyol que porti a terme de manera urgent totes les actuacions necessàries.
6.- Reservar-se  la facultat d’emprendre les accions legals necessàries en defensa dels interessos del territori i de la seva ciutadania.
7.- Donar trasllat d’aquest acords al Ministeri de Foment, a l’empresa estatal ADIF, a RENFE, al Departament de Territori i Sostenibilitat, als grups parlamentaris al Congrés dels Diputats, a la Delegació Territorial a la Catalunya Central, als municipis i Consells Comarcals afectats per la línia R4, al Consorci Viari de la Catalunya Central, a tots els municipis de la comarca del Bages.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DECLARACIÓ INSTITUCIONAL   RENFE   CASTELLGALI   BAGES   MANRESA 
També et pot interessar:
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
ST. FRUITÓS
La Policia Local realitza una campanya de control del consum d’alcohol i drogues al volant

BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
NATACIÓ
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament arranjarà i posarà il·luminació a l’aparcament de davant de l’escola Paidos
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]