Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Crida a extremar les precaucions en el dia de més intensitat de l'onada de calor
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya avui està previst que s’assoleixi el pic de calor i les superacions del llindar es podran produir a qualsevol punt, amb més probabilitat a les comarques centrals i a ponent.
Es manté elevat el risc d’incendi per les elevades temperatures, acompanyades de baixes humitats.

MEDI AMBIENT / Redacció  
24/07/2019 13:36
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Protecció Civil de la Generalitat manté en fase d’ALERTA el Pla d’emergències PROCICAT per l’onada de calor que afecta Catalunya des del passat dilluns 22 de juliol i que avui dimecres assolirà el seu pic màxim de temperatura.  Igualment es  manté, un dia més, el Pla INFOCAT en fase de Prealerta per l’elevat risc d’incendi a molts punts del país, situació que es va agreujant a mida que avança l’onada de calor amb altes temperatures i humitats baixes. Cal recordar també que en combinació amb les altes temperatures s’està registrant l’augment dels valors d’ozó troposfèric que poden provocar afectacions respiratòries, sobre tot en la població més vulnerable.
 
Davant d’aquesta situació sostinguda d’elevades temperatures i alt risc d’incendi, Protecció Civil recorda la importància de no baixar la guàrdia i seguir les recomanacions d’autoprotecció en aquesta tercera onada de calor de l’estiu, i també extremar la prudència en les activitats en el medi natural per evitar un incendi forestal.
 
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya avui està previst que s’assoleixi el pic de calor i les superacions del llindar es podran produir a qualsevol punt, amb més probabilitat a les comarques centrals i a ponent. Demà dijous es preveu que les temperatures seguiran sent molt altes però amb menor probabilitat de superar els llindars de temperatura extrema i reduint l’afectació a les comarques de l’interior de Catalunya.

En el tercer dia d’onada de calor, Protecció Civil de la Generalitat segueix demanant als Ajuntaments que prevegin llocs frescos o sales amb aire condicionat en cas que sigui necessari el seu ús i tinguin especial vigilància de les persones majors de 75 anys, sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure (incloses les activitats laborals) i persones amb malalties cròniques. 
 
A més, seguint el seu protocol intern i d’acord amb aquesta situació, l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) manté en fase 2 d’alerta el Pla d’actuació per prevenir els efectes de les possibles onades de calor sobre la salut (POCS).
 
PREALERTA PLA INFOCAT
Protecció Civil manté la prealerta del pla especial per incendis forestals a Catalunya INFOCAT, ja que es manté elevat el risc d’incendi per les elevades temperatures, acompanyades de baixes humitats. Cal recordar, que el risc d’incendi forestal s’agreuja exponencialment a mesura que acumulem dies d’altes temperatures, humitats baixes i absència de precipitacions.
 
D’acord a les informacions facilitades pel Servei de Prevenció d’Incendis Forestals, els Agents Rurals i els Bombers de la Generalitat, el risc d’incendi forestal és especialment alt a la Catalunya Central, a Ponent i a les Terres de l’Ebre.
 
Els Agents Rurals han informat que es mantenen tancats els accessos al Massís del Montsant.
 
Els Bombers de la Generalitat, el Cos d'Agents Rurals, Mossos d'Esquadra, ADF, SEM, Creu Roja i la Diputació de Barcelona mantenen la seva activitat de vigilància i prevenció.
 
Protecció Civil de la Generalitat fa una crida a la col·laboració i compromís de tothom per evitar situacions de risc en l’entorn forestal i, especialment, evitar llençar qualsevol burilla des d’un vehicle, encara que sembli apagada. Amb una ventada pot revifar i ser l’inici d’un foc forestal.
 
Nivels d’ozó troposfèrics elevats
Les altes temperatures estan provocant que l’augment dels valors d’ozó troposfèric. La Direcció general de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat ha emès un avís informant que avui els nivells d’ozó troposfèric seran elevats, amb possibilitat de superar el llindar d’informació (>180 µg/m3 horari)i d'alerta (>240 µg/m3 horari) a la zona de qualitat de l’aire de la Catalunya Central (ZQA 5), la Plana de Vic (ZQA 6), les Comarques de Girona (ZQA 8) i l'Alt Llobregat (ZQA 10).
 
Cal destacar que ahir es va superar el llindar d’alerta (>240 µg/m3 horari) a la zona de la Plana de Vic (ZQA 6), sent una situació poc habitual.
 
Per reduir l’exposició a l’ozó troposfèric i als possibles efectes sobre la salut d’aquest contaminant, es recomana a les persones més vulnerables a aquests efectes (persones amb malalties cardíaques o de l’aparell respiratori, els nadons, els nens en edat preescolar i les dones embarassades) que redueixin les activitats que suposin esforços corporals intensos, realitzades a l'aire lliure, durant el període que se superi el llindar d’informació, i que les evitin en cas de superació del llindar d’alerta.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU  
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
SOCIETAT
Catalunya enceta l'estiu amb el turisme com a impulsor de la contractació
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants

MEDI AMBIENT
Desactivada l'Alerta per calor i Prealerta per la previsió de tempestes de dissabte
MEDI AMBIENT
Es manté el risc d'incendi forestal els propers dies
MEDI AMBIENT
Crida a la prudència per l'arribada d'un nou episodi de calor intensa a partir d'aquest dimecres
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]