Dimarts 21 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La cabra Zlateh i altres contes
Més de cinquanta anys després de la seva primera publicació, Kalandraka ens ofereix per primer cop en català aquest recull de contes per a infants de l’escriptor polonès exiliat als Estats Units Isaac Bashevis Singer, que l’any 1978 va ser distingit amb el premi Nobel de Literatura.

Marc Alabart. Clijcat / Faristol / AMIC  
08/12/2019 16:24
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
La cabra Zlateh i altres contes consta de set breus relats de to rondallístic i temàtica diversa que ens transporten a diferents escenaris rurals pretèrits on la tradició jueva hi és sempre present. Elements com l’humor, l’aparició de personatges fabulosos o el coratge dels nens protagonistes davant de les adversitats singularitzen les històries de Singer i apel·len l’infant com a lector potencial.

Gràcies a la traducció de Xavier Pàmies podem gaudir d’un text d’allò més senzill, però que desprèn una oralitat que ens embolcalla. Fidel a l’original, aquesta edició en cartoné s’acompanya de les il·lustracions de Maurice Sendak. El reconegut il·lustrador i escriptor nord-americà demostra el seu talent amb divuit imatges en blanc i negre a l’estil del gravat que reforcen el caràcter arcaïtzant de les contalles.

Si la mediació lectora és sempre important per apropar la literatura als infants, en aquest cas pensem que serà especialment necessària. En primer lloc, per evitar que possibles prejudicis davant d’una edició d'aparença sòbria, que pot semblar passada de moda al costat de l’artificiositat formal d’algunes publicacions actuals, impedeixin als infants descobrir-la. En segon lloc, per acompanyar-los en la comprensió dels referents de la cultura jueva presents en les diferents narracions i en l’adopció d’una mirada crítica davant certs valors d’antany que avui ens grinyolen.

Poden atrapar-nos més o menys les històries de Singer i l’imaginari tan particular que l’autor hi desplega, però és de justícia celebrar la possibilitat d’incorporar en català un nou referent de qualitat al corpus literari infantil. 

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLIBRES I LITERATURA   CULTURA 
També et pot interessar:
CERTÀMENS
De Gairó, La Mare del Tanu i Nastallat, finalistes del Concurs Sons 2026
CULTURA
La Nit de Musikaals del Kursaal torna aquest dijous amb una edició especial
CULTURA
El Kursaal acollirà l'assaig de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'

CULTURA
Joel Joan tancarà aquest divendres la temporada teatral del Kursaal amb ‘Vània’
MANRESA
L'artista visual manresà Marc Sellarès presenta la seva nova exposició 'Un foc creixent'
CULTURA
La Sala Petita del Kursaal acollirà el 7 de juliol l'assaig obert de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
El Festival Cantilafont ha tancat aquest cap de setmana la seva dotzena edició
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
Els Festivals Alta Segarra triomfen en la seva estrena a Veciana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]