Dissabte 25 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’obra ‘La veritat sobre la llum’, de Rosa Renom i Maria Casellas, aquest diumenge al Kursaal
Un muntatge basat en la novel·la homònima d’Audur Ava Ólafsdóttir sobre una nissaga familiar de llevadores.
L’obra de teatre ‘La veritat sobre la llum’, encapçalada per Rosa Renom i Maria Casellas, arriba aquest diumenge al Kursaal.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
24/10/2025 11:50
S'obre la convocatòria per presentar creacions artístiques per al Festival Jardins de Llum 2026
Protecció Civil i FGC organitzen un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
UManresa posa en contacte 36 estudiants i una vintena d'empreses
La marxa contra el càncer de Castellbell supera el centenar de participants
Aquest diumenge, 26 d’octubre a les 6 de la tarda, es podrà veure a la Sala Gran del Kursaal ‘La veritat sobre la llum’, una adaptació teatral de la novel·la homònima de l’autora islandesa Audur Ava Ólafsdóttir, dirigida per Ferran Utzet. El muntatge, que compta amb un repartiment format per Maria Casellas, Rosa Renom, Norbert Martínez i Andrea Portella, gira a l’entorn d’una nissaga familiar de llevadores.

S’acosta Nadal, l’època de l’any en què, a Islàndia, el dia dura sis hores. La Dyja és una llevadora que ha assistit uns dos mil parts. Pertany a una família en què el seu ofici s’ha transmès de generació en generació. Té quaranta anys i viu al pis de la seva tieta-àvia, també llevadora. El seu pis es convertirà en un lloc on convergiran la seva germana meteoròloga que alerta d’una gran tempesta, un turista australià que vol veure aurores boreals, una amiga que busca mobles o un electricista trist que acaba de ser pare. Però, per damunt de tot, és el lloc on planaran les frases contundents de la tieta-àvia i les seves històries de llevadores que van a peu travessant muntanyes gelades per assistir a un part, de balenes que fan de llevadores de les altres balenes, de la superioritat de les ovelles sobre els humans i, sobretot, del gran viatge de la foscor cap a la llum.

Les entrades tenen un preu de 20€ (18€ per a majors de 65 anys i menors de 30 anys i 15€ amb carnet Galliner) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal o per internet a www.kursaal.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA  
També et pot interessar:
CULTURA
‘Thauma’, el poema escènic de Magda Puig i Andreu Martínez, es podrà veure divendres al Kursaal
MÚSICA
El Cor de Teies estrenarà dissabte al Kursaal de Manresa l’espectacle ‘Kintsugi’
CULTURA
La Companyia Els Carlins de Manresa portarà aquest dijous a la Sala Petita ‘Les indòmites’

CULTURA
Oriol Pla porta aquest divendres al Kursaal ‘GOLA’, un espectacle sobre el consum compulsiu
CULTURA
‘La presència’ de Carmen Marfà i Yago Alonso arriba aquest cap de setmana al Kursaal
CULTURA
L’obra ‘Gegant’ amb Josep Maria Pou i els concerts de Suu i Ramon Mirabet, a la venda dissabte
Per una Manresa respectuosa amb el benestar animal
S'obre la convocatòria per presentar creacions artístiques per al Festival Jardins de Llum 2026
Protecció Civil i FGC organitzen un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
UManresa posa en contacte 36 estudiants i una vintena d'empreses
La marxa contra el càncer de Castellbell supera el centenar de participants
Les lesions al turmell i al genoll són les més freqüents entre els jugadors de voleibol
HP celebra els 40 anys a Catalunya capitanejant un dels nous puntals d’IA del grup
Gestionar el patrimoni durant la jubilació: una necessitat vital


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]