Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona converteix en peces escultòriques arbres urbans que s’han de tallar
L’artesà Fernando Mostacero crea tres figures en plataners de davant l’Escola Arrels II.
Solsona converteix en peces escultòriques arbres urbans que s’han de tallar.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/11/2020 09:44
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Els darrers dos mesos han aixecat expectativa les figures a què han donat vida tres plataners de l’avinguda del Cardenal Tarancón de Solsona, just davant de l’Escola Arrels II. Són un bufó, un rei i un os amb eines de mecànic –en referència als cicles formatius del centre educatiu– esculpits directament als troncs i pintats. Són obra de l’artesà amb taller a la ciutat Fernando Mostacero per encàrrec de la regidoria de Parcs i Jardins.

Són arbres urbans que s’han de tallar, en dos casos pel perill que suposa el fregament de la capçada amb una línia elèctrica i en un altre, pel fong que ha afectat greument l’estat de l’exemplar. D’aquesta manera, “s’apropa a la ciutadania un tipus d’art escultòric, amb més tradició als països nòrdics, donant un últim ús als arbres abans que desapareguin”, explica el regidor de Parcs i Jardins, Ramon Montaner. També és una manera de “recordar que en aquest lloc hi havia hagut un arbre”.

Mostacero, que treballa artesanalment la fusta i el cuir sota la marca Habentis Maleficium (@habentismaleficium a Instagram), té tallers a Solsona i Premià de Mar. Dona a conèixer la seva obra en exhibicions i fires a diferents llocs de l’Estat, França i Alemanya. Les talles de fusta són treballades habitualment amb gúbia, tot i que les figures dels plataners de l’avinguda del Cardenal Tarancón han estat fetes amb xerrac. 

Més endavant hi ha previst estendre aquest tipus d’art escultòric al parc que connecta la Sala Polivalent i el Casal Cívic, en un castanyer d’índies que es troba en molt mal estat. L’actuació duta a terme davant l’Escola Arrels II ha tingut un pressupost de 825 euros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Últims dies per demanar els ajuts municipals per a entitats esportives
SOLSONÈS
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
SOLSONÈS
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes

SOLSONÈS
Solsona estrena els “Dissabtes en joc” per als infants de 3 a 6 anys
SOLSONÈS
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
SOLSONÈS
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]