Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La pressió assistencial continua altíssima i seguirà creixent
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha afirmat que tot i que “milloren els indicadors epidemiològics” de la pandèmia de la Covid-19 “la pressió assistencial continua altíssima i seguirà creixent els propers dies, tant pel que fa al nombre de persones que ingressen als hospitals, com als ingressos en llits de crítics a les UCI”.
Control Policial a Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

SANITAT / Redacció/ Jordi Preñanosa  
26/01/2021 20:34
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Davant d’aquesta situació, ha insistit en demanar a la ciutadania que “continuï rebaixant al màxim la interacció social. Hem de continuar treballant perquè la corba segueixi baixant” i ha augurat que les dues properes setmanes continuaran sent complicades als centres d’atenció primària i als hospitals.

També ha explicat que tenen comptabilitzats una seixantena de casos de la variant britànica a Catalunya, alguns dels quals, ha dit ”ja no són fruit d'un viatge al Regne Unit sinó de transmissió aquí” i ha afegit que “hem d’estar molt vigilants de què pugui ser una variable que ens canviï els escenaris les properes setmanes”. També ha assenyalat que ara mateix “Catalunya fa 374.000 proves PCR i d'antígens a la setmana (271.000 PCR i 103.000 TAR). Estem sobrepassant el milió de proves al mes. Madrid està fent 140.000 proves i Andalusia, 180.000. Això demostra que anem a buscar el virus”, ha dit la consellera.

La titular de Salut també s’ha referit a la situació epidemiològica “preocupant del nostre entorn”, tant la de diferents països europeus com, especialment, la de l’Estat espanyol, on ha afirmat, “la corba està disparada i descontrolada”. Vergés ha assegurat que “en aquest context de tercera onada a Espanya és inaudit que el ministre de Sanitat deixi el càrrec i prioritzi, clarament, la contesa electoral del 14 de febrer respecte al que és l’epidèmia, la salut i la vida”.

Per la seva part, el coordinador de la unitat de seguiment de la COVID a Catalunya, Jacobo Mendioroz, s’ha referit també a la situació epidemiològica de Catalunya. Mendioroz ha afirmat que “la corba està baixant i amb una taxa de reproducció per sota d'1. S'ha de reconèixer l'esforç de la gent” i en aquest sentit ha detallat que "la majoria de les regions estan baixant, però encara no acaben de posar-se per sota d'1 a les Terres de l'Ebre, a Barcelona i a l'Alt Pirineu”. També ha recalcat que “hi ha un augment d'incidència a la Vall d'Aran, a Olot i a algunes zones del Montsià”.

Confinament municipal: restringida l'entrada i sortida de cada municipi, excepte per realitzar activitats físiques i esportives individuals a l'aire lliure entre municipis limítrofs. Les mesures s'allarguen 14 dies més.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COVID-19   CATALUNYA   SALUT 
També et pot interessar:
SANITAT
67 hospitals catalans s'uneixen per millorar la qualitat i l'adequació de l'atenció sanitària
ACTUALITAT
Representants de salut mental participaran en la inauguració del nou Postgrau en Art i Cultura
MANRESA
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental

ACTUALITAT
La Fundació Sant Andreu Salut colabora en el Festival Vida al final de la vida
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]