Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ferran Estruch: “ERC és la garantia dels drets socials de tothom i de la igualtat”
En un nou acte sobre els serveis socials i de cures, els republicans van destacar la importància d’uns serveis socials “amb una cobertura universal i d’acompanyament vital per a tothom” per tal de garantir “el desenvolupament vital de tothom”. Alhora, es va reivindicar ERC com “la garantia dels drets socials de tothom i de la igualtat”.
Ferran Estruch.

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
09/02/2021 13:49
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ERC Bages va fer un nou acte sectorial dilluns debatent sobre els serveis socials i de cures amb la Directora General dels Serveis Socials del Departament d’Afers Socials, Treball i Famílies, Meritxell Benedí, l’alcaldessa de Sant Fruitós del Bages i Consellera Comarcal, Àdria Mazcuñan, la regidora de serveis socials de l’Ajuntament de Manresa, Mariona Homs, i l’alcalde de Cardona i candidat a les eleccions, Ferran Estruch.
 
La Directora General dels Serveis Socials del Departament d’Afers Socials, Treball i Famílies, Meritxell Benedí, va afirmar que “volem ser ciutadanes de ple dret, i això vol dir, també, poder desenvolupar el nostre projecte vital amb garanties, aquest és el nostre model, el model republicà” i va explicar que “hem presentat un pla de reforma del sistema català de serveis socials per als propers quatre anys. Quan ERC ha estat al govern, el sistema de serveis socials ha avançat. Quan la dreta se n’ha encarregat, el sistema ha retrocedit i el sistema ha estat paternalista i desemporerador. Aquest pla ens servirà per ordenar les prioritats de l’organització, els mecanismes per avaluar-lo i poder generar un sistema universal que ens atengui a totes en el nostre cicle vital” així com també ha apuntat que “hem de desburocratitzar el sistema, hem de poder donar resposta abans a la ciutadania perquè sinó la gent deixarà de confiar en les administracions públiques”.
 
Per la seva banda, l’alcaldessa de Sant Fruitós del Bages, Àdria Mazcuñan, va posar l’accent en les polítiques d’infància i va destacar aquelles famílies vulnerables amb infants i joves en situacions de dificultat: “Si a casa no tenen feina, com es poden atendre les necessitats bàsiques de l’infant? O si no tenen llar. O si hi ha tanta feina que no es poden fer càrrec dels infants” i ha apuntat que “amb la pandèmia, què han perdut els infants? Les relacions socials, poder anar a escola i relacionar-se. Tot això forma part de l’estructura de creixement com a persones. Això comptant amb infants amb entorns segurs. I amb els que no tenen un entorn segur a casa? Hi hem pensat? Com més factors hi ha que compliquen la situació d’aquests infants, més gran és la seva vulnerabilitat”. En aquest sentit, ha explicat que des del Consell Comarcal del Bages “vam repartir les targetes moneder perquè cap infant es quedés sense un àpat bàsic al dia. Hem multiplicat les ajudes, hem estat treballant molt intensament i toca treure’s el barret. Hem augmentat l’ajut en aliments, llibres, habitatge, connexions telemàtiques... hem estat al costat dels infants que es quedaven enrere”.
 
Per la seva banda, la regidora de serveis socials de Manresa, Mariona Homs, ha afirmat que “les persones necessiten que els atenguem les necessitats bàsiques, que treballem les activitats instrumentals (viure sol) i les avançades, que són les que ens permeten viure feliç. I d’això van les cures i els serveis socials” així com també ha explicat que “des de l’òptica republicana, hem de tornar a la concertació. Paraigües públics o publicoprivats amb una gestió més fidel a la realitat que ens estem trobant. La problemàtica no només és de salut o social sinó que cal que tinguem la coordinació suficient per conjugar els dos àmbits” i en aquesta línia ha posat d’exemple la ciutat de Manresa ja que “hem començat a coordinar el SAD social, el SAD salut i el SAD dependència. Això ens permetrà anticipar-nos i ser més efectius a l’hora de resoldre mancances, de manera coordinada i integral”.
 
Finalment, l’alcalde de Cardona i candidat del Bages, Ferran Estruch, ha explicat que “les polítiques socials són el pilar fonamental de les polítiques socials. Per nosaltres els drets socials és un pilar fonamental del nostre país” i ha explicat que “cal posar totes les energies i recursos per ajudar a la gent per tal que ningú quedi enrere. Portem propostes i també ho hem demostrat amb fets. Volem posar els serveis socials i de cures al centre de les nostres polítiques i ERC és la garantia dels drets socials de tothom i de la igualtat”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FERRAN ESTRUCH   ERC   BAGES   ELECCIONS 14F  
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars

BAGES
La Festa Major d’Artés inaugurarà el renovat espai exterior de Cal Sitges
BAGES
Castellbell i el Vilar prepara una Festa Major amb més música i noves activitats familiars
ST. FRUITÓS
El Voilà aterra a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música en directe
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]