Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Insisteixen a l'Administració perquè compensi els danys que causa l'abellerol
Unió de Pagesos, juntament amb Apicultors Lleidatans, l'Associació d'Apicultors de Barcelona, Apicultors Gironins, l'Associació Catalana d'Apicultors i la Cooperativa Apícola Tarragonina, insisteixen a l'Administració en la seva obligació de compensar els danys i perjudicis que l'abellerol causa en els assentaments apícoles.
Insisteixen a l'Administració perquè compensi els danys que causa l'abellerol.

MEDI AMBIENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/02/2021 15:48
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Cal recordar que l'informe Afectació econòmica de l'abellerol en el sector apícola a Catalunya que Unió de Pagesos va presentar el 26 de novembre del 2020 a la Direcció General de Medi Natural quantificava unes pèrdues de 5,16 quilos de mel per arna pels efectes de l'abellerol. A aquesta xifra caldria sumar les vinculades a altres productes derivats de la mel, com el pol·len, el pròpolis, la gelea real i la cera, així com l'ocasionada pels danys de l'abellerol a les colònies d'abelles. Aquestes quantitats se sumaran a la demanda que els apicultors afectats tenen previst presentar, com en anys anteriors, pel mateix motiu.
 
Les entitats reclamen al Departament de Territori i Sostenibilitat la recuperació de la línia d'ajuts que ja havia estat operativa entre el 2005 i el 2013, i que compensava les pèrdues i perjudicis que causa l'abellerol en els assentaments apícoles, tenint en compte que aquest ocell, Merops apiaster, és una espècie protegida, i que l'abella de la mel, Apis mellifera, va ser declarada espècie d'especial interès per la seva puresa que encara conserva a moltes zones de Catalunya i de l'Estat.
 
Actualment, els apicultors afectats per l'abellerol estan obligats a presentar reclamacions patrimonials davant de l'Administració per reclamar els danys, en un procés que és llarg i costós. També cal recordar que el recurs administratiu dels expedients presentats per una trentena d'apicultors pels danys produïts per l'abellerol el 2017 ha estat denegat i ara caldrà continuar la reclamació per la via judicial.
 
Unió de Pagesos i les organitzacions apícoles catalanes denuncien que la negativa de l'Administració a gestionar la compensació a través de la línia d'ajuts només té per objectiu que els apicultors desisteixin de demanar la compensació dels danys per l'excés de burocràcia. Cal tenir en compte que ja hi ha una sentència favorable al sector del 2018 per uns danys que es van denunciar el 2014.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ABELLEROL  UNIO DE PAGESOS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos s'uneix amb la resta del sector productor de la vinya i el vi
ECONOMIA
Unió de Pagesos demana una revisió urgent de les assegurances agràries
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp

ACTUALITAT
Exposició fotogràfica que recorre més de 50 anys d'acció sindical al Bages
MEDI AMBIENT
Unió de Pagesos col·lapsa l'Eix Transversal amb tractors
ECONOMIA
Unió de Pagesos denuncia a Madrid la renacionalització de la PAC
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]