Dimarts 29 de abril de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Fira de l'Aixada, suspesa per la Covid, tindrà una versió on-line
Es tracta d’una iniciativa de la Taula de Coordinació artística de la fira, que té la voluntat de mostrar els espectacles que s’estaven preparant per a la que hauria estat la 24 edició del mercat medieval i, a la vegada, reconèixer el treball de les entitats locals, que són l’essència de la fira. Els vídeos es podran veure al llarg del cap de setmana, en el mateix horari que s’hauria desenvolupat el certamen.
La Fira de l'Aixada, suspesa per la Covid, tindrà una versió on-line. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
27/02/2021 11:07
Manresa va viure també l'apagada general de tot el país
Manresa realitzarà campanyes d'inspecció de consum de caràcter sancionador
Texpol celebra el seu 75è aniversari posant en valor el seu equip humà
Programació de Cineclub de maig a juny del 2025
La Fira de l’Aixada —que enguany no es podrà dur a terme a causa de les restriccions que imposa la Covid-19— tindrà una v ersió on-line a les xarxes socials amb una sèrie de deu vídeos que transportaran Manresa al segle XIV i permetran redescobrir la història de la construcció de la Sèquia. La iniciativa sorgeix de la Taula de Coordinació artística de la fira i té la voluntat de reconèixer el treball de les entitats locals —essència de la fira— i, a la vegada, mostrar els espectacles que s’estaven preparant per a la que hauria estat la 24 edició del mercat medieval.

Malgrat la situació, els membres de la Taula de Coordinació, juntament amb actors i actrius voluntàries, feia setmanes que estaven treballant en un espectacle que s’havia de desenvolupar a les escales de la façana principal de la Basílica de la Seu, dins d’una hipotètica Fira de l’Aixada que s’esperava poder celebrar en un format més reduït adaptat a la Covid. La prorrogació de les restriccions, però, va impedir finalment el desenvolupament del mercat medieval, que ara tindrà la seva versió virtual.

Els vídeos es podran veure al llarg del cap de setmana a Facebook i Instagram de Manresa Cultura i de la Fira de l’Aixada. També es penjaran al canal de You Tube de Manresa Cultura. S’emetran en el mateix horari que s’hauria desenvolupat el certamen. Aquest  Dissabte a les 11 h, 13 h, 15 h, 17 h i 19 h (els cinc primers) i diumenge a les mateixes franges els cinc restants.

L’Ajuntament de Manresa anima tothom a compartir els vídeos, així com a penjar imatges d’altres edicions de la Fira de l’Aixada a les xarxes socials. Així mateix, agraeix el treball que any rere any fan totes les entitats vinculades a la fira. També als paradistes —molts d’ells fidels des de la primera edició— i als patrocinadors que han apostat per la Fira de l’Aixada al llarg d’aquests anys.

En la creació d’aquests audiovisuals hi ha participat:

Personatges

Rei Pere III : Sergi Gamisans Forradellas 
Reina: Genina Lussà Brunet
Bisbe: Àlex Gómez Ribera
Ramón D’Iglesias: Jordi Garriga Oliveras
Jaume Desfar: Climent Ribera Riera

Narradors

Aina Cots Fargas
Àngel Mompó Llovet
Fina Sallés Caminal 
Anna Selga Jorba
Coordinació artística:
Tàtels Pérez Grau
Climent Ribera Riera
Dani Ledesma Jiménez
Mireia Cirera Pinto

Maquillatge

Lolita Rovira Borràs

Vestuari

Ma. Jesús Isart Oliveras (La Disfressa)

Cessió d’imatges

Ramon Riu Martínez
Gerard Domínguez Pujol
Jordi Preñanosa Serra
Joan Orriols Padrós

Disseny

Anna Martí Escalé

Muntatge tècnic

Sònica

Càmera i edició d’imatge

Ntorn Studio Productions



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA DE L'AIXADA   FESTES DE LA LLUM 2021   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa realitzarà campanyes d'inspecció de consum de caràcter sancionador
LA FOTO DEL DIA
La fotografia de l'apagada quedarà per la història
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia la reurbanització del carrer Santa Maria

ACTUALITAT
Instal·lació semafòrica a l'avinguda dels Dolors i els carrers Amadeu Vives i Estanislau Casas
ALTRES ESPORTS
El Club Tir Precisió Manresa participa a la Copa del Rei de BR-50
WATERPOLO
Malgrat el gol d’A Serracanta, que posava per davant a les manresanes, les del Vallès van reaccionar FOTO
'200.000 dones' al teatre comarcal, aquest divendres
Projecció de quatre curtmetratges basats en llibres infantils
Programació de Cineclub de maig a juny del 2025
Texpol celebra el seu 75è aniversari posant en valor el seu equip humà
Més de 1.200 professionals de l'atenció primària es formen en qualitat i seguretat dels pacients
Més de 500 alumnes de 3r i 4t d’ESO pujaran aquesta setmana a l’escenari del Kursaal
La fotografia de l'apagada quedarà per la història
L'Ajuntament de Manresa, Regió7 i Prensa Ibèrica organitzen la tercera edició de la Nit del Comerç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]