Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Montepio col·labora un estudi sobre l’impacte dels jocs de taula
Les escoles Llissach de Santpedor i La Gleva de les Masies de Voltregà, participen en un projecte, liderat per l’empresa Neuro in Bussiness i en el que intervenen com a socis d’investigació el Departament de Recerca i innovació de la UManresa-UVIC-UCC i personal investigador del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB.
Montepio col·labora un estudi sobre l’impacte dels jocs de taula.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/03/2021 10:31
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L’objectiu principal de l’estudi és mesurar l’impacte en el desenvolupament d’habilitats cognitives i no cognitives en estudiants dels darrers cursos de primària i dels cursos inicials de secundària mitjançant els jocs de taula (no d’atzar). El projecte Desenvolupament d’habilitats a través dels jocs de taula té el seu origen, per una banda, de la constatació que des del camp de la neurociència s’ha demostrat que les “pantalles” exerceixen un efecte perjudicial en el rendiment acadèmic i, per altra, de les dades de creixent addicció de joves i adolescents a videojocs i aplicacions telemàtiques.

Conscients que el confinament provocat per la Covid-19 i les mesures adoptades per mitigar el seu contagi han fet que l’ús dels dispositius entre nens i adolescents hagi augmentat, l’empresa Neuro in Business, s’ha posat al capdavant d’un projecte d’investigació en què ha sumat sinergies d’universitats, escoles i altres actors com montepio.

L’investigador principal de la recerca, Xavi Sardà, comenta que “estem en el moment de la història de la humanitat amb els nivells d’escolarització més elevats, accés a la informació en tot moment i a tot arreu, i sembla que cada cop hagi menys interès a aprendre; i així no evolucionem ni com a societat ni com a individus”.

Segons Sílvia Cubo, cofundadora i CEO de Neuro in Business: “juntament amb la situació de desconnexió social provocada per la situació actual, hem d’afegir que certes companyies de jocs o aplicacions creen estratègies molt ben dissenyades per a generar una dependència i això també ha augmentat la FOMO (Fear of missing out), provocant l’efecte arrossegament de molts joves per por de quedar-se exclosos del grup. I aquesta és una situació que no és socialment sostenible”.

A més a més, destaca que aquesta investigació no seria possible sense la base de bon projecte educatiu de les escoles escollides i la seva bona predisposició, així com la col·laboració de montepio i de les empreses de jocs Devir i Tranjis. Cubo afegeix que “és un luxe poder treballar amb empreses i entitats que tenen uns valors i un compromís social tan real que els porta a col·laborar amb iniciatives socials com aquesta”. Les escoles escollides per participar en el projecte d’investigació van iniciar fa un parell d’anys una recerca al voltant de les activitats necessàries per desenvolupar competències no cognitives com la resiliència, l’assertivitat, l’empatia o l’autocontrol.

Aquestes competències no estan directament relacionades amb les activitats pròpies del cervell que es posen en joc en l’adquisició del coneixement (com ho són les competències bàsiques implicades en la formació tradicional), però s’ha demostrat que són de vital importància en el desenvolupament de la persona madura en la vida social i laboral i milloren les habilitats necessàries per a afrontar circumstàncies adverses. El director pedagògic d’aquestes dues escoles, Ferran Riera, està convençut de la necessitat de canviar alguns hàbits que s’han aguditzat en els últims anys.

Segons Riera “en els darrers temps de la pandèmia s’ha desvetllat amb més claredat la necessitat d’oferir als nostres fills una alternativa a les activitats basades en l’ús d’aplicacions o jocs informàtics. L’adequació dels jocs de taula a les necessitats educatives dels nois i noies s’ha posat de manifest i han aparegut nombroses peticions d’un reclam, per part dels agents educatius, a aquestes activitats”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JOCS DE TAULA   MONTEPIO  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Fundació Montepio posa sobre la taula la necessitat d’un nou model territorial per a Catalunya
ACTUALITAT
Montepio celebra la segona Festa del Soci al Teatre Conservatori de Manresa
ACTUALITAT
Manresa acull una nova edició de Conductàlia

ACTUALITAT
La Fundació Montepio renova el patronat
ACTUALITAT
Premi Fundació Montepio a la Nova Mobilitat i recaptacions de Sant Cristòfol
ACTUALITAT
Montepio entrega el Premi per a una Nova Mobilitat i les recaptacions solidàries de Sant Cristòfol
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]