Dissabte 15 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Montepio col·labora un estudi sobre l’impacte dels jocs de taula
Les escoles Llissach de Santpedor i La Gleva de les Masies de Voltregà, participen en un projecte, liderat per l’empresa Neuro in Bussiness i en el que intervenen com a socis d’investigació el Departament de Recerca i innovació de la UManresa-UVIC-UCC i personal investigador del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB.
Montepio col·labora un estudi sobre l’impacte dels jocs de taula.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/03/2021 10:31
Exposició-Subhasta de Pintures contra el Càncer al Casino de Manresa
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern
Torna Pierre Oriola: un lluitador de la casa a la pintura del BAXI Manresa
L’objectiu principal de l’estudi és mesurar l’impacte en el desenvolupament d’habilitats cognitives i no cognitives en estudiants dels darrers cursos de primària i dels cursos inicials de secundària mitjançant els jocs de taula (no d’atzar). El projecte Desenvolupament d’habilitats a través dels jocs de taula té el seu origen, per una banda, de la constatació que des del camp de la neurociència s’ha demostrat que les “pantalles” exerceixen un efecte perjudicial en el rendiment acadèmic i, per altra, de les dades de creixent addicció de joves i adolescents a videojocs i aplicacions telemàtiques.

Conscients que el confinament provocat per la Covid-19 i les mesures adoptades per mitigar el seu contagi han fet que l’ús dels dispositius entre nens i adolescents hagi augmentat, l’empresa Neuro in Business, s’ha posat al capdavant d’un projecte d’investigació en què ha sumat sinergies d’universitats, escoles i altres actors com montepio.

L’investigador principal de la recerca, Xavi Sardà, comenta que “estem en el moment de la història de la humanitat amb els nivells d’escolarització més elevats, accés a la informació en tot moment i a tot arreu, i sembla que cada cop hagi menys interès a aprendre; i així no evolucionem ni com a societat ni com a individus”.

Segons Sílvia Cubo, cofundadora i CEO de Neuro in Business: “juntament amb la situació de desconnexió social provocada per la situació actual, hem d’afegir que certes companyies de jocs o aplicacions creen estratègies molt ben dissenyades per a generar una dependència i això també ha augmentat la FOMO (Fear of missing out), provocant l’efecte arrossegament de molts joves per por de quedar-se exclosos del grup. I aquesta és una situació que no és socialment sostenible”.

A més a més, destaca que aquesta investigació no seria possible sense la base de bon projecte educatiu de les escoles escollides i la seva bona predisposició, així com la col·laboració de montepio i de les empreses de jocs Devir i Tranjis. Cubo afegeix que “és un luxe poder treballar amb empreses i entitats que tenen uns valors i un compromís social tan real que els porta a col·laborar amb iniciatives socials com aquesta”. Les escoles escollides per participar en el projecte d’investigació van iniciar fa un parell d’anys una recerca al voltant de les activitats necessàries per desenvolupar competències no cognitives com la resiliència, l’assertivitat, l’empatia o l’autocontrol.

Aquestes competències no estan directament relacionades amb les activitats pròpies del cervell que es posen en joc en l’adquisició del coneixement (com ho són les competències bàsiques implicades en la formació tradicional), però s’ha demostrat que són de vital importància en el desenvolupament de la persona madura en la vida social i laboral i milloren les habilitats necessàries per a afrontar circumstàncies adverses. El director pedagògic d’aquestes dues escoles, Ferran Riera, està convençut de la necessitat de canviar alguns hàbits que s’han aguditzat en els últims anys.

Segons Riera “en els darrers temps de la pandèmia s’ha desvetllat amb més claredat la necessitat d’oferir als nostres fills una alternativa a les activitats basades en l’ús d’aplicacions o jocs informàtics. L’adequació dels jocs de taula a les necessitats educatives dels nois i noies s’ha posat de manifest i han aparegut nombroses peticions d’un reclam, per part dels agents educatius, a aquestes activitats”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JOCS DE TAULA   MONTEPIO  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Premi Fundació Montepio a la Nova Mobilitat i recaptacions de Sant Cristòfol
ACTUALITAT
Montepio entrega el Premi per a una Nova Mobilitat i les recaptacions solidàries de Sant Cristòfol
ACTUALITAT
Montepio celebra la primera Festa del Soci al Teatre Conservatori de Manresa

BERGUEDÀ
Més de 400 estudiants reflexionen sobre la mobilitat segura a Berga
ACTUALITAT
Mobilitat quotidiana: Energia & Multimodalitat
ACTUALITAT
Un dels experts amb més experiència en transports a Catalunya participa al cicle de mobilitat
Un arbre de Nadal a la Plaça Neus Català de Manresa
Exposició-Subhasta de Pintures contra el Càncer al Casino de Manresa
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
El Festival Gastronòmic Solidari per la Fundació Impulsa recapta 22.230 euros
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern
Torna Pierre Oriola: un lluitador de la casa a la pintura del BAXI Manresa
El Vic-Manresa, en directe aquest dissabte a Esport Central
Les claus per estalviar diners


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]