Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa Jove porta a terme l'activitat «LGTBI. La diversitat és riquesa»
Amb aquesta proposta es pretén promoure una actitud més objectiva sobre el col·lectiu LGTBI i reduir els prejudicis i estereotips que fomenten la seva discriminació, induint a la reflexió sobre la diversitat de gènere, d’identitat i de sexualitat que conformen la societat actual.
Manresa Jove porta a terme l'activitat «LGTBI. La diversitat és riquesa». Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
06/05/2021 14:24
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Durant aquesta setmana i fins al 14 de maig es durà a terme des de l'Oficina Jove del Bages la permanència "LGTBI. La diversitat és riquesa". Aquesta es realitzarà a deu centres d'educació secundària de Manresa i les dues universitats, la FUB i la UPC.

Des de l'Oficina Jove del Bages es treballa perquè totes les persones - independentment del seu origen, lloc de residència, sexe, raça, religió, creença, edat o orientació sexual - puguin gaudir del seu entorn i, d'aquesta manera, tot fomentant el respecte a la diversitat, contribuir a la convivència i a la construcció d'una societat més justa i democràtica. Es busca promoure una actitud més objectiva sobre el col·lectiu LGTBI i reduir els prejudicis i estereotips que fomenten la seva discriminació, induint a la reflexió sobre la diversitat de gènere, d'identitat i de sexualitat que conforma la societat actual.

Aquests objectius poden assolir-se mitjançant diferents metodologies. En primer lloc, a través d'un joc de preguntes, on es proposa que les persones que participin en la dinàmica de la permanència es posin a la pell d'una persona que viu de primera mà situacions de rebuig i discriminació en relació amb la seva identitat, el seu gènere i la seva orientació sexual, ja sigui en l'entorn familiar, educatiu, laboral, social, etc, i com ells o elles se sentirien en cas de trobar-se en una situació similar.

Es demana també que responguin a una sèrie de casos i que descriguin quina emoció o sensació els transmet. Per tal de fer-ho més senzill i afavorir la participació, es comptarà amb el joc de cartes "Ikonikus", el qual ajudarà a expressar els sentiments mitjançant icones.

Per acabar de completar la campanya, es repartiran xapes a tothom que participi en l'activitat i s'inclouran una sèrie d'infografies i imatges informatives sobre la temàtica per penjar-les en el moment de l'activitat, a més de recursos impresos per totes aquelles persones que sol·licitin més informació al respecte.

Més enllà de la permanència, aquelles persones que ho desitgin, poden participar a l'Espai IRIS, punt de trobada de joves LGTBI+ de la comarca, organitzat des dels SAI's (Servei d'Atenció Integral) LGTBI de l'Ajuntament de Manresa, del Consell Comarcal del Bages i des de l'Oficina Jove del Bages.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA JOVE 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Espai Jove Joan Amades acull l'exposició del 12è concurs de relats de Regió7
MANRESA
Més de 300 joves de secundària han visitat l'exposició 'Tabac sense filtres' a l'Espai Jove Joan Amades
MANRESA
Exposició de l'artista Íria Ramon Castell

MANRESA
L'Espai Jove Joan Amades acull 'Petricor', una exposició d'Aina Sallés Perramon
MANRESA
L'Espai Jove Joan Amades acull '3 Dones & Locigronet', una exposició de David Aguilera
MANRESA
La campanya Emmiralla't ja ha arribat a 1.200 joves
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]