Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Vídeo i una infografia per la setmana sense fum 2021
A la Catalunya Central, la Xarxa de Prevenció i Control del Tabaquisme que configuren representants de 18 organitzacions i institucions del territori han creat un vídeo i una infografia per a conscienciar tothom en aquesta setmana.
Vídeo i una infografia per la setmana sense fum 2021.

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/05/2021 18:03
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
 Fins a 18 institucions i organitzacions estan representats a la Xarxa de prevenció i control del tabaquisme de la Catalunya Central que enguany recorda la necessitat de deixar de fumar en una campanya que porta per lema “Deixar de fumar, la teva altra vacuna”.

La setmana sense fum, es celebra cada any a Catalunya. Aquest any és la XXII setmana sense fum i culmina amb el dia mundial sense tabac amb l’objectiu de sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se, abandonar el consum de tabac i poder gaudir d’un ambient lliure de fum i de residus del tabac.  http://www.setmanasensefum.cat/index.aspx

La xarxa de prevenció i control del tabaquisme de la Catalunya Central cada any organitza una acció coordinada al voltant del dia mundial sense tabac- Setmana sense fum, tot i que l’any passat no es va poder celebrar per culpa de la pandèmia. I enguany s’ha reprès amb l’elaboració d’un vídeo i una infografia. Per fer xarxa al territori es coordina aquesta iniciativa amb la implicació de professionals de les 6 comarques. “La idea és que si ens impliquem des de tot el territori, sumem esforços, més impacte tenen les accions i per tant arribem a més població”, explica Imma Cervós, suddirectora de l’Agència de Salut Pública de la Catalunya Centrañ .

Tenint en compte el lema, “Deixar de fumar la teva altra vacuna” es vincula  l’activitat amb el gest d’arremangar-se per posar-se la vacuna. Per això, s’ha decidit treballar amb el símil de la pandèmia del tabaquisme i la COVID-19: com es pot prevenir i controlar amb una “vacuna”. 

Una xarxa activa

La xarxa compta amb 18 entitats implicades i hi ha participat en aquest temps uns 75 professionals. Els seus objectius són ordenar recursos i compartir criteris de derivació; detectar necessitats específiques del territori; optimitzar recursos; motivar els professionals i les institucions en la lluita contra el tabaquisme; reconèixer i donar visibilitat als professionals i les institucions; compartir experiències i promoure iniciatives comunitàries.

L’elaboració del vídeo s’ha fet amb el suport de diversos professionals i la infografia s’ha enviat a tothom de la xarxa per tal que se’n fes difusió.

Tabaquisme, el primer problema de salut pública

El tabaquisme és el primer problema de salut pública que es pot prevenir en els països desenvolupats. Segons dades de la ESCA del 2020  la prevalença del consum de tabac (diari i ocasional) en la població de 15 anys i més és del 24,6% (27,8% els homes i 21,3% les dones) i el 7,7% de les persones està exposada al fum ambiental del tabac a la llar (5,6% dels homes no fumadors i 9,6% de les dones no fumadores).

Les dades de Catalunya Central ESCA 19-20 són prevalença de consum de tabac (diari i ocasional) en la població de 15 anys i més de 23,4% (sense diferències significatives amb les dades de Catalunya ) i del 8,2% (sense diferències significatives amb Catalunya) de les persones està exposada al fum ambiental del tabac a la llar.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA SENSE FUM   ICS 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
CATALUNYA CENTRAL
Formació de pediatria en gènere i detecció de violències infantils i masclistes
ACTUALITAT
El grup de caminadors del barri de la Sagrada Família promou l'activitat física des de fa més de 15 anys

CATALUNYA CENTRAL
L'ICS Catalunya Central celebra el Dia de l'Activitat Física
CATALUNYA CENTRAL
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
CATALUNYA CENTRAL
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]