Dijous 19 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tractament fitosanitari per al control de la plaga de la galeruca de l'om
Els treballs es faran sobre els oms del passatge Salvador Espriu, al Parc sota el Centre Cívic Selves i Carner, al Passeig del Riu davant de Sant Marc i a la Plana de l’Om.
Tractament fitosanitari per al control de la plaga de la galeruca de l'om.

MEDI AMBIENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
25/08/2021 13:36
La Fira Mediterrània impulsa 19 projectes a l’Obrador 2026
L'Ajuntament de Manresa denomina set nous espais de la ciutat amb noms de dones científiques
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
La Unitat de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de Manresa ha comunicat que durant la nit de dijous 26 a divendres 27 d’agost de les 23:50 h a les 5:00 h de la matinada, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin, es portarà a terme un tractament fitosanitari en diverses zones de la ciutat pel control de la plaga de la galeruca de l’om (Xanthogaleruca luteola). Els treballs es faran sobre els oms del passatge Salvador Espriu, al Parc sota el Centre Cívic Selves i Carner, al Passeig del Riu davant de Sant Marc i a la Plana de l’Om.

L’Ajuntament de Manresa aplica els principis de la lluita integrada. Només quan la plaga esdevé un problema per a la salut dels arbres o de les persones es realitza un tractament químic. En aquest cas el tractament es farà amb un equip atomitzador per arribar a qualsevol part de l'arbre, amb deltametrin 1’5% (Decis Protec) a dosi 50 cc/hl. L'actuació es realitza en horari nocturn per evitar molèsties als veïns i, a més, es delimitarà la zona per evitar persones alienes al tractament. Als carrers on hi terrasses de bar, el tractament comença a partir de la 1:00h de la nit.

Les persones que tinguin problemes de Sensibilitat Química Múltiple (SQM) o senzillament aquelles que vulguin estar avisades puntualment abans de qualsevol tractament poden sol·licitar-ho. Per a més informació es pot trucar al 010 (cost segons operadora) o al telèfon gratuït 93 878 23 01. També es pot utilitzar el nou servei de WhatsApp municipal 644 069 801.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TRACTAMENT FITOSANITARI   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa denomina set nous espais de la ciutat amb noms de dones científiques
MANRESA
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
MANRESA
1.500 persones participen en la primera edició de la Fira del Llibre Infantil i Juvenil en Català

MANRESA
La Cursa de la Dona de Manresa compleix 10 anys promovent la igualtat de gènere a través de l'esport
MANRESA
La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
MANRESA
El Servei d'Atenció Domiciliària de Manresa incorpora la realitat virtual
El carrer Guimera, envoltat d'obres
‘Lookout Santa Cruz’ guanyador de la categoria Internacional de la tercera edició del Premi AMIC
Óscar García Jurado: «l'economia social és l'autèntica economia»
Alumnes d’escoles de música de Solsona, Súria, Vilafranca i Barcelona comparteixen partitures
La Fira Mediterrània impulsa 19 projectes a l’Obrador 2026
L'Ajuntament de Manresa denomina set nous espais de la ciutat amb noms de dones científiques
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]