Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Plataforma per la Llengua i l’AADPC convocaran entitats sectorials de l’Estat
Totes dues entitats són prudents en la valoració de l'ajornament de l'aprovació del projecte de llei anunciat ahir, i reclamen als partits i al conjunt de la societat civil que posin tota la seva força de negociació en aquest assumpte.
Plataforma per la Llengua i l’AADPC convocaran entitats sectorials de l’Estat.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/09/2021 16:17
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Plataforma per la Llengua i l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya anuncien la posada en marxa d'una campanya conjunta amb organitzacions sectorials de tot l'Estat espanyol per fer front comú al projecte de llei de l'audiovisual anunciat pel govern espanyol aquesta setmana. Les dues entitats posaran tots els seus esforços en un assumpte cabdal tant per a la llengua catalana com per a la indústria audiovisual i els seus professionals i convocaran les entitats del sector per fer-hi front comú.

Les entitats es mostren prudents amb l'anunci d'última hora d'ajornar l'aprovació del projecte de llei i demanaran a les entitats d'arreu de l'Estat un posicionament contundent sobre la possibilitat que la llei escanyi encara més les llengües minoritzades de l'Estat.

Les dues organitzacions reivindicaran el contingut de les seves al·legacions, que han estat especialment pensades per normalitzar el català i les altres llengües oficials de l'Estat diferents del castellà al conjunt del catàleg de les plataformes de vídeo a la carta. A més, denunciaran les propostes del govern espanyol que menyspreïn la pluralitat lingüística del territori estatal.

Implicats des de l'inici amb propostes concretes

Des de fa mesos, Plataforma per la Llengua i l'AADPC treballen per blindar la protecció del català a la futura Llei de l'audiovisual espanyola, que s'està tramitant a Madrid i que ha de transposar a l'Estat la Directiva europea 1808/2018. La proposta de llei, que va filtrar-se dilluns passat, menysprea les llengües pròpies i oficials de l'estat diferents del castellà i és profundament nociva per al futur del català en l'àmbit audiovisual, un sector que té un gran impacte social i que és de vital importància per al futur de les llengües.

Des del gener del 2021, abans de les eleccions catalanes, Plataforma per la Llengua i diverses entitats professionals ja van presentar un decàleg amb mesures per al sector audiovisual que preveia la necessitat d'abordar la transposició de la directiva. En aquest sentit, es proposava d'establir unes obligacions lingüístiques de mínims i  donar marge competencial a les comunitats autònomes per establir-ne d'addicionals i per poder regular, entre d'altres, en l'àmbit de les plataformes de vídeo a la carta.

Un mes abans, el desembre del 2020, Plataforma per la Llengua ja havia presentat al·legacions a l'avantprojecte de llei durant el primer procés d'audiència pública. Després, arran del segon avantprojecte presentat pel govern espanyol al juliol, l'entitat va tornar a presentar al·legacions, aquest cop de manera conjunta amb l'AADPC. Posteriorment, totes dues organitzacions s'han reunit amb entitats i diversos grups polítics per exposar el seu posicionament i presentar les propostes d'esmenes.

Les al·legacions presentades al juliol per Plataforma per la Llengua i l'AADPC es basen en propostes concretes. Per exemple, es reclama que la llei estableixi que almenys el 60% del catàleg de les plataformes de vídeo a la carta s'ofereixi en altres llengües cooficials diferents de la castellana, i no respecte de les produccions europees sinó respecte del catàleg complet. Les dues entitats també proposen que es creï un sistema d'incentius econòmics perquè la presència d'aquestes llengües quedi assegurada fins i tot en el cas que les obligacions percentuals fossin recorregudes als tribunals. A més, es reclama que les plataformes tinguin l'obligació de destinar un percentatge de la seva producció a continguts  en llengües oficials diferents del castellà. A les al·legacions, també es demana que TV3, À Punt i IB3 rebin part del finançament que, segons l'avantprojecte, les plataformes estaran obligades a destinar a Radiotelevisió Espanyola. Plataforma per la Llengua i l'AADPC continuaran treballant perquè aquestes propostes acabin formant part de la nova llei, que ha de poder garantir la presència del català, l'aranès, el basc i el gallec en el sector audiovisual. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PPL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Aconseguim que l’empresa d’estris de cuina Valira incorpori el català al web
ACTUALITAT
Les grans superfícies, un mal negoci pel català
ACTUALITAT
Aconseguim que la majoria de grans marques tèxtils etiquetin en català

ACTUALITAT
Assetgen un nen de 12 anys i fan crides a pegar-lo perquè s’expressa en català en un grup
CULTURA
Només l’1 % dels webs estatals estan totalment traduïts al català
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]