Davant d’aquestes declaracions, des de Fem Manresa creuen que aquestes no tenen en cap cas en compte la bretxa digital existent en bona part de la població, i correspon a les administracions públiques, com els ajuntaments, posar a disposició els equipaments i el suport necessari per a aconseguir el passaport Covid.
Moltes persones no tenen les habilitats digitals necessàries per dur a terme moltes de les gestions que s’han traslladat a la digitalització, però que sí que tenen dret a poder-hi accedir en igualtat de condicions. Així doncs, la candidatura municipalista planteja que davant d’aquesta situació i la necessitat de moltes persones de poder-se imprimir el certificat vacunal, “l’Ajuntament hauria de posar a disposició els equipaments municipals perquè també puguin fer i acompanyar en aquesta gestió”.
Si bé consideren que els CAPs han de poder realitzar aquesta funció, també creuen que habilitar altres espais ajudaria a no saturar encara més el servei. Un servei saturat ja prèviament a la pandèmia de la Covid “per no dimensionar amb els professionals necessaris els centres d’atenció primària, que ha provocat que a dia d’avui es trobin completament desbordats”.
En aquest sentit, recorden que des del mes de maig hi ha actius els “Espais Amics” a quatre equipaments de la ciutat (el Centre Cívic Selves i Carner, el Casal de les Escodines, la Biblioteca del Casino i la Biblioteca de l’Ateneu Les Bases), amb la funció, entre d’altres, de donar suport i acompanyament en tràmits i gestions per internet.
Així, consideren que valdria la pena que aquests espais s’ampliessin a més equipaments de la ciutat perquè fossin presents a tots els barris i reforçar el servei si queda curt a l’hora de fer aquest acompanyament digital, com ja es fa en altres ciutats de Catalunya (a Sant Cugat del Vallès o a Igualada, Calaf i Piera, municipis on aquest acompanyament es coordina des del Consell Comarcal de l’Anoia, entre d’altres.