Dijous 29 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El cap de la Unitat de Recerca de l'ICS publica un llibre
El cap de la Unitat de Recerca de l'ICS Catalunya Central, Josep Vidal, i l'investigador de la Universitat de Stilring Washim Ahmed signen el llibre Social Media and Public Health: Opportunities and Challenges, un recull de setze articles científics publicats a la revista Journal of Environmental Research and Public Health (JERPH).
Josep Vidal amb el llibre. Foto: ICS

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
03/12/2021 12:53
El Mercat Puigmercadal celebrarà la Castanyada aquest divendres 30 d'octubre
Brutal assalt a Manresa: deixen inconscient un home de 66 anys al mig del carrer i li roben
Dades objectives per a la recerca en ictus
Tres activitats refermen el vincle d'UManresa amb el Tocats de Lletra
El llibre signat per Vidal i Ahmed recull setze articles publicats entre el 2020 i el 2021 a la revista internacional d'investigació ambiental i salut pública Journal of Environmental Research and Public Health (JERPH) . El llibre s'ha publicat en anglès i l'ha editat IJERPH. L'objectiu dels dos autors és fer reflexions sobre les oportunitat i utilitats que planteja l'ús de les xarxes socials i dels mitjans de comunicació com a plataforma de difusió de treballs acadèmics i a l'hora de difondre informació mèdica entre la població i dades rellevants en casos d'emergència, com ha passat durant la pandèmia de la COVID 19.

Vidal, que també és coordinador de la Unitat de Suport a la recerca de l'IDIAP Jordi Gol,  explica que "les xarxes socials han de ser una eina imprescindible per a la difusió i defensa de les polítiques de salut pública. No es pot deixar que les xarxes socials s'utilitzin per difondre rumors i falses notícies, sense que hi hagi una resposta contundent per part de la comunitat i institucions científiques internacionals". Opina que les falses notícies cal combatre-les de manera ràpida, contundent i utilitzant la mateixa xarxa social on es generen.

Els dos autors han estat els responsables de la supervisió i edició d'articles de recerca elaborats per investigadors d'arreu del món i publicats periòdicament a la revista. En un primer moment, es van recollir en un número especial i, ara, surten en format de llibre.

Alguns d'aquests articles els han signat investigadors de la Gerència Territorial Catalunya Central com ara Glòria Saüch Valmaña, Anna Ruiz Comellas, Francesc Xavier Marín Gómez, Jacobo Mendioroz Peña, Vicenç Canal Casals, Marcos Romero Méndez, Anna Darnés Surroca, Antonio Nieto Maclino i Marta Sagarra Castro.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ARTICLES D'INVESTIGACIÓ   ICS   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic

CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Els plomalls de les canyes solen predir hiverns freds sí són llargs
El grup de teatre Som Actius, omple la sala petita del Kursaal
La Sala Gran del Kursaal acull aquest dissabte ‘Dones valentes’
Música per la Llibertat clourà els 9 anys de concentracions a Manresa el dia 3 de novembre
Manresa participa en tres trobades europees de mobilitat, habitatge i innovació urbana
Dades objectives per a la recerca en ictus
Tres activitats refermen el vincle d'UManresa amb el Tocats de Lletra
El Cicle de Cinema Infantil CineXic porta «Astres immòbils» a Sant Fruitós


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]