Dilluns 22 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Milers de persones es manifesten a Barcelona
Milers de persones assisteixen a la manifestació de Somescola contra la ratificació del Tribunal Suprem de la sentència que obliga les escoles a fer un mínim del 25% de les hores en castellà.
Milers de persones es manifesten a Barcelona.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/12/2021 14:51
ERC Bages reivindica els 3 anys de mandat amb el lideratge municipal republicà
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Milers de persones s’han mobilitzat al centre de Barcelona en defensa de l’escola en català i en contra de la ratificació del Tribunal Suprem de la sentència que obliga les escoles a impartir un mínim del 25% de les hores en castellà. Convocada per la plataforma unitària Somescola, formada per una cinquantena d’organitzacions, la manifestació ha instat les institucions catalanes a blindar aquest consens de país i al govern espanyol a respectar els grans acords avalats per una àmplia majoria parlamentària.

Amb el lema “Ara i sempre, l’escola en català”, milers de famílies i membres de la comunitat educativa s’han concentrat a la plaça de Tetuan i han baixat formant una marea verda fins al passeig de Lluís Companys, on Sílvia Clavera, membre d'una AFA; Jana Llussà, estudiant, i Àngels Cadena, docent i directora d'escola, han llegit el manifest unitari contra la sentència just davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), responsable de la sentència.

A través del manifest, les entitats convocants han fet una crida al conjunt de la societat a mobilitzar-se contra la decisió judicial, que consideren un nou intent d’agressió al model d’escola catalana i al seu enfocament pedagògic. Per Somescola, la intrusió dels tribunals en el model educatiu és intolerable i un escarni als professionals de l’educació, que són els que han de garantir la competència lingüística dels alumnes.

La plataforma, que aplega fins a 54 entitats en defensa de l’escola en català, denuncia que sentències com la del TSJC abonen arguments falsos i perillosos d’instrumentalització política de l’educació i de la llengua i que no són casos aïllats, sinó que responen a una voluntat de minoritzar la llengua catalana en tots els seus usos socials. De fet, ara mateix, i al contrari del que alguns voldrien fer creure, la situació del català a les aules ja passa per una situació crítica i, segons els últims informes del Departament d’Educació, més del 28% dels alumnes no el fa servir mai o gairebé mai.

L’acte de Somescola també ha assenyalat les virtuts del model d’escola catalana com a eina de cohesió social, per a la igualtat d’oportunitats i per a la normalització de la llengua i ha conclòs amb les actuacions de Joan Dausà, Júlia Blum i Sara Roy, Suu i Meritxell Nedderman.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA AMB CATALÀ  
També et pot interessar:

Una vesprada des del mirador de la Balconada
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
Projectes de l'alumnat de Manresa, guardonats a la 20a edició dels Premis Nous i Noves Professionals
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
ERC Bages reivindica els 3 anys de mandat amb el lideratge municipal republicà


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]