Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Previsió de temperatures extremes a partir de dimarts
Proteccio Civil ha activat en ALERTA el pla PROCICAT per Onada de Calor.
Fent passar la calor a la font de Sant Domenec. Foto: Jordi Preñanosa

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
11/07/2022 06:59
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
Protecció Civil de la Generalitat ha activat  el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per Onada de calor davant la previsió de temperatures extremes a partir de dimarts i que s'allargaran tota la setmana. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que les temperatures més elevades a partir de dimarts afectin les comarques del Segrià, Noguera, Pla d’Urgell i Garrigues. L’episodi de calor es mantindrà al llarg de tota la setmana.

El Departament de Salut ha posat el pla d'actuació per prevenir els efectes de les possibles onades de calor sobre la salut (POCS) en fase 2. Protecció Civil de la Generalitat ha demanat als ajuntaments que prevegin llocs frescos o sales amb aire condicionat en cas que sigui necessari el seu ús i es tingui especial vigilància de les persones majors de 75 anys sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure (incloses les activitats laborals) i persones amb malalties cròniques. Protecció Civil de la Generalitat recorda la importància d’hidratar-se molt sovint i evitar fer esport intens a les hores de més calor. Es recomana que les persones que treballen a l’aire lliure duguin el cap cobert amb una gorra i beguin més aigua de l’habitual.

Consells davant la calor

Cal hidratar-se molt sovint. Beveu força aigua i eviteu beure alcohol i fer àpats copiosos. Eviteu sortir al carrer en les hores de màxima insolació i, per tant, tasques com anar a comprar, realitzeu-les preferentment en les primeres hores del matí o per la tarda quan el sol ja declina. Convé que les persones que treballin a l’aire lliure duguin el cap cobert amb una gorra i beguin més aigua de l’habitual.

Igualment és molt recomanable que si sortiu a fer esport com córrer o anar en bicicleta, ho feu en les hores de menys calor, a primera hora del matí o al vespre. Persones amb malalties cròniques, mainada i gent gran són els qui més pateixen els efectes de la calor severa. Cal que s’hidratin sovint. Cal tenir en compte que els infants i les persones grans no tenen sensació de set encara que s’estiguin deshidratant.

Si no disposeu de ventilador o aire condicionat a casa, una bona solució és passar al menys un parell d’hores en un indret com un centre comercial o un equipament públic com una biblioteca on hi hagi aire condicionat. Es recomana especialment visitar un cop al dia, en la mesura del possible, a familiars o persones grans que viuen soles per assegurar-se que s’hidraten i segueixen els consells davant les temperatures elevades. Si teniu mascota, penseu en el seu benestar i traieu-la a passejar en les hores més fresques, feu que durant el dia tingui força aigua a l’abast i que estigui a l’ombra.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU 2022 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Un refresc per fer passar la calor
ACTUALITAT
Es mantenen les alertes del PROCICAT per calor intensa i de l'INFOCAT
ACTUALITAT
Acaba la segona onada de calor però cal preparar-se per la tercera, que pot ser més intensa

ACTUALITAT
Petita treva de l'onada de calor malgrat que s'esperen temperatures encara més extremes
ACTUALITAT
Protecció Civil tanca l'alerta del pla PROCICAT davant una breu millora de la calor
ACTUALITAT
L'onada de calor serà persistent i cal extremar la prudència
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]