Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Homenatge al Folc en el tret de sortida a la 369a Festa Major de Solsona
Judit Gisbert pronuncia la seva primera salutació com a alcaldessa.
Homenatge al Folc en el tret de sortida a la 369a Festa Major de Solsona. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/09/2022 15:27
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Aquesta Festa Major, Jordi Barcons i Mujal, “el Folc”, s’acomiada com a membre de la colla dels Trabucaires de Solsona després de quinze anys de formar-ne part. Per això avui ha protagonitzat la trabucada d’inici de festa des de l’ajuntament i l’alcaldessa, Judit Gisbert, li ha dedicat la primera part de la seva salutació. Ha estat just abans de la primera cercavila d’aquests dies.

"Estic convençuda que el Folc tanca una etapa orgullós d’haver participat activament a la tradició solsonina des de dins amb el trabuc, i feliç d’haver compartit aquests anys amb la resta de companys del grup”, ha expressat Gisbert. Nascut a Lloberola el 1944, Jordi Barcons va traslladar-se a viure a Solsona de petit. Va treballar de paleta fins a jubilar-se i va entrar al grup de trabucaires pel Corpus del 2007. “Formar part de la colla més antiga de Catalunya i contribuir a mantenir viva la tradició ha estat per ell un orgull”.

La resta de membres del grup recordaran el Folc com “un home arrelat a la terra i amb estima al país. Un trabucaire ferm que s’ha mantingut al peu del trabuc fins que les forces li ho han permès”, ha destacat l’alcaldessa, que li ha agraït la seva dedicació. El públic que s’ha reunit davant l’ajuntament per al primer acte oficial de la festa –més reduït que altres anys per l’absència d’infants i joves que encara eren als centres educatius–, ha dedicat un aplaudiment a Jordi Barcons.

Judit Gisbert, en la seva primera salutació de Festa Major com a alcaldessa, també ha aprofitat per felicitar públicament l’Agrupació de Geganters amb motiu del seu quarantè aniversari. “El Corpus i la Festa Major no serien el que són avui sense la seva activitat per recuperar, vetllar i revaloritzar el patrimoni festiu”. A banda d’això, ha celebrat el retorn a la normalitat. “La festa recupera la seva essència en tots els sentits, i això ha de suposar un esperó per a tots nosaltres”. L’alcaldessa ha constatat que “es respira ganes de festa”, tal com es va demostrar ahir al vespre a l’assaig general dels ballets, que va congregar centenars de persones a la plaça del Consell Comarcal.  

“Enguany podem reviure aquelles festes majors que es van aturar el 2019 amb els passa carrers, els ballets sense límit d’aforament, els balls i concerts, i totes les cites d’aquests dies programades per entitats, associacions i institucions. Aprofitem-ho!”, ha exhortat la batllessa. Els actes de la Festa Major, que continuaran aquesta tarda i vespre amb el relleu en el pubillatge solsoní, el cant de la Salve i el castell de focs. s’allargaran fins al dia 11.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona estrena els “Dissabtes en joc” per als infants de 3 a 6 anys
SOLSONÈS
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
SOLSONÈS
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona

SOLSONÈS
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
SOLSONÈS
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
SOLSONÈS
S’obre la votació final dels pressupostos participatius de Solsona
La tradició de celebrar la Castanyada
La biodiversitat de ratpenats i petits mamífers, indicadors de bona salut dels rius de les Guilleries
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Com preparar una taula de Castanyada bonica i econòmica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]