Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Fem Manresa aposta per reduir el preu de la zona blava aprofitant la municipalització
Fem Manresa es mostra satisfeta que l’Ajuntament internalitzi el servei, i demana a l’equip de govern que s’aprofiti el moment per replantejar canvis de sistema que afavoreixin la mobilitat.
Fem Manresa aposta per reduir el preu de la zona blava aprofitant la municipalització. Foto: Jordi Preñanosa

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
07/10/2022 14:35
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Fem Manresa celebra que l’Ajuntament tiri endavant la municipalització de la gestió de la zona blava de la ciutat, a partir del 26 de maig, moment en què acabarà la concessió amb Eysa. Des de la candidatura municipalista recorden que sempre han apostat per la remunicipalització del servei de la zona blava, per garantir un millor servei a la ciutadania, rebaixar els costos del servei i garantir millors condicions laborals per a les treballadores. Des de la formació anticapitalista tenen clar que la gestió interna del servei serà també una oportunitat d’estalvi per a l’Ajuntament, pel fet que és un servei rendible i que no requereix una empresa especialitzada per a la seva prestació.

En aquest sentit, recorden que l’encara actual empresa concessionària, Eysa, va dur a terme un ERTO il·legal a l’inici de la pandèmia. La subrogació de les treballadores, per part de Fem Manresa, ha d’assegurar unes bones i millors condicions laborals per a elles. Al mateix temps consideren que cal aprofitar la internalització per apostar per millorar l’actual model de zona blava de la ciutat, tant pel que fa als preus actuals, com pel que fa a la rotació de cotxes i la millora de la mobilitat. Així, proposen la reducció de preus en el conjunt de la zona blava, com repensar les diferents zones actuals (blava, taronja i verda), podent-ne destinar més a veïnes o establint diferents preus o durada permesa d’estacionament en funció de la ubicació de l’aparcament. Consideren que l’objectiu final ha de ser millorar la mobilitat del conjunt de la ciutat i, per tant, en sintonia en com entèn la formació que hauria de ser la mobilitat a Manresa: amb menys trànsit rodat i més alternatives i més segures per al vianant. Finalment, Fem Manresa vol recordar a l’equip de govern el compromís que a inicis de la legislatura va adquirir per estudiar la viabilitat de diferents serveis de la ciutat, i que va comportar la constitució d’una comissió específica, la qual no es convoca des de fa pràcticament dos anys. Així, insten a l’equip de govern a estudiar altres serveis de la ciutat per seguir municipalitzant-ne.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ZONA BLAVA   FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
“Ara parla Manresa”, posada en marxa aquest dissabte a Manresa
POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc

POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per ampliar el parc públic d'habitatge i frenar l'especulació
POLÍTICA
Fem Manresa defensa blidar el català a les contractacions i subvencions municipals
POLÍTICA
Fem Manresa vota en contra d'un pressupost que "renuncia a fer front als problemes estructurals"
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]