Dimarts 27 de febrer de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Diàlegs entre educació i neurociència , un assaig que pretén generar sinergies
La mestra Montserrat Pedreira i l a neuropsicòloga clínica Beatriz Fagundo publiquen Diàlegs entre educació i neurociència , un assaig que pretén generar sinergies entre les dues disciplines que resultin útils tant a educadors com a neurocientífics per comprendre millor com aprenen i es desenvolupen els alumnes.
Diàlegs entre educació i neurociència , un assaig que pretén generar sinergies.

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
25/10/2022 12:54
Manresa habilita 16 punts en equipaments públics perquè les mares lactants puguin donar el pit
Els joves de fins a 30 anys podran viure el partit del CE Manresa de diumenge amb entrada gratuïta
Programació de Cine Club fins a l'abril
L'alumnat de Cal Gravat realitza un curtmetratge contra la pena de mort
Diàlegs entre educació i neurocièncias’organitza en nou capítols, centrats en algunes de les característiquesque ens defineixen coma persones, com ara la capacitat relacional, la construcció del coneixement,l’experimentació, la curiositat, la captació d’informació, la conversa o el joc. Cada capítol s’inicia ambl’explicació d’una activitat realitzada en aules o laboratoris d’educació infantil de la UManresa, on treballenles autores, i continua amb les reflexions que aquesta experiència suscita en la mestra, Pedreira, i en laneurocientífica, Fagundo.«No espereu trobar-hi solucions,̶adverteixen les autores als lectors̶no seria sensat esperar que laneurociència ens digués què cal fer amb els infants, però sí que ha d’ajudar a entendre com aprenen, comafronten la vida, com reaccionen, com creixen.»Laneurociència permet ampliar els horitzons del’educació en qüestions comentendrela diversitatmés enllà del físic, les creences o les preferències,elnexe entrel’afany de coneixement,l’experimentaciói la capacitat de destriari classificarla informació,lanecessitat de comunicar-nos amb altres membres de la comunitat,ellloc que ocupael joc en eldesenvolupament,la importància d’estar connectats amb la natura oles implicacions d’utilitzarlespantallesconstantment.

Més enllà del’intercanvi d’impressions,Fagundo i Pedreira es proposendonarméseinesals mestresperplantejarpropostes quefomentin la motivació i la creativitat en els alumnes i que propiciïn relacionscooperativesi positivesentre ells per facilitar el seu desenvolupament cognitiu, emocional i social.Diàlegsentre educació i neurociènciaés un assaig adreçat a educadors que busquen fonamentar científicament lesdecisions que prenen dins l’aula a partir del seu criteri professional.

Sobre les autores

Montserrat PedreiraDoctora en educació, mestra d’educació infantil i primària a l’escola públicadurant prop de 20 anys,formadora de mestres en l’àmbit de la didàctica de la ciència i creadora dels espais de ciència en lliureelecció per a les primeres edats: Niu de ciència (Museu de Ciències Naturals de Barcelona), Lab 0_6(Facultat de Ciències Socials de Manresa) i Explora 0-6 (Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica deCatalunya). Actualment dirigeix el Grau en Mestre d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials deManresa (UVic-Universitat Central de Catalunya).

Beatriz FagundoDoctora en Neurociència Cognitiva, neuropsicòloga clínica i acreditada com a experta en neuropsicologia(COPC). La Dra. Fagundo és una apassionada de l’estudi del cervell i ha dedicat els últims 25 anys aentendre les bases neurals de la memòria, l’atenció, la presa de decisions o les emocions. Ha desenvolupatuna intensa activitat docent i investigadora que s’ha traduït en la publicació de articles científics, capítolsde llibres, direcció de tesis doctorals, i va ésser guardonada l’any 2014 amb elAward Cost Action ScientificMeeting and Training School de la European Cooperation in Science and Technology; el 2013 amb elEarlyCareer Investigator Award de la Academy for Eating Disordersi des de l’any 2019 forma part del Comitèd’Experts “DIGITAL MEDIA AND HUMANWELL-BEING”, creat per laComissió Europeaper a l’estudi delsefectes de les noves tecnologies al cervell.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIALEGS ENTRE EDUCACIÓ I NEUROCIÈNCIA   UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Al voltant del 90% de les persones adolescents han de millorar la qualitat de la dieta
ACTUALITAT
La UVic-UCC publica la memòria 2022-2023
ACTUALITAT
Josep Alabern, a títol pòstum, i el Centre de Recursos en Trastorn de l'Espectre Autista, recullen els Premis Séquia

ACTUALITAT
Jornada per donar eines a docents i futurs mestres
ACTUALITAT
Dia Europeu de la Logopèdia a la relació entre logopedes i persones cuidadores
ACTUALITAT
El Programa de Detecció Precoç de Problemes de Salut en Escolars arriba a la dinovena edició
La cartellera dels espectacles del Kursaal a la part de darrere al carrer Carrió
Els joves de fins a 30 anys podran viure el partit del CE Manresa de diumenge amb entrada gratuïta
Manresa habilita 16 punts en equipaments públics perquè les mares lactants puguin donar el pit
Programació de Cine Club fins a l'abril
La Companyia Fun Dan Mondays, liderada per Dan Arisa, estrenarà al Kursaal el seu últim espectacle
Sant Fruitós de Bages acull la 8a edició de la Nit del Turisme
Aquest dijous a la sala petita del Kursaal, ‘Com els testos a les olles’
L'alumnat de Cal Gravat realitza un curtmetratge contra la pena de mort



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]