Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Endesa inverteix 1,5 MEUR per digitalitzar la subestació de Cercs
S'ha reformat tecnològicament el 100% del parc de mitjana tensió, la qual cosa suposa un increment de la qualitat del subministrament al veïnat i al comerç, bàsicament del Berguedà.
Parc de cel·les de mitjana tensió a l'interior de la infraestructura clau a la comarca del Berguedà.

BERGUEDÀ / Redacció/Sergi Vàzquez   
07/12/2022 11:54
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Endesa ha acabat recentment els treballs de renovació tecnològica i la digitalització del parc de mitjana tensió a 25 kV de la subestació de Cercs, ubicada al terme municipal de Cercs, al Berguedà -dins l’antiga central tèrmica del mateix nom-, amb l’objectiu de millorar la qualitat i la continuïtat del servei elèctric a 34.000 clients repartits entre les comarques del Berguedà, el Solsonès, l’Alt Urgell, el Bages i Osona. L’actuació permet deixar les infraestructures a punt per poder absorbir més demanda i impulsar, així, l’electrificació de la demanda, aspecte clau per accelerar el procés de descarbonització i lluitar per combatre el canvi climàtic.

Els treballs, que han suposat una inversió d’1,5 milions d’euros, aportats íntegrament per la Companyia, beneficiaran 36 municipis diferents, bàsicament del Berguedà: Avià, Bagà, Berga, Borredà, Capolat, Casserres, Castell de l’Areny, Castellar de n’Hug, Castellar del Riu, Cercs, L’Espunyola, Fígols, Gironella, Gisclareny, Gósol, Guardiola de Berguedà, Montclar, Montmajor, la Nou de Berguedà, Olvan, la Pobla de Lillet, Puig-reig, la Quar, Sagàs, Saldes, Sant Jaume de Frontanyà, Sant Julià de Cerdanyola, Santa Maria de Merlès, Vallcebre i Vilada; però també la Coma i la Pedra, Guixers, i les Llosses (Solsonès), Gaià (Bages), Josa i Tuixén (Alt Urgell), i Lluçà (Osona). La subestació de Cercs alimenta els subministraments més singulars del Berguedà: la seva capital i altres consistoris de la comarca, l’empresa KNAUF, l’Hospital Sant Bernabé, o les pistes d’esquí de Port del Compte, entre d’altres.

El projecte ha consistit en la reforma de tots els equips de la xarxa de 25 kV de la instal·lació, tant les cabines de maniobres, com el sistemes de protecció i de comunicacions. Per poder realitzar-ho s’han planificat i executat descàrrecs programats no simultanis de les línies de mitjana tensió per evitar-ne sobrecàrregues. També s’ha actuat en els transformadors que alimenten aquestes línies. Per realitzar tota la tasca han fet falta dos anys de feina ininterrompuda. Ara, als nous parcs estan connectats als dos transformadors que té la subestació, amb una potència total instal·lada de 80 MVA.

Les noves cabines -25 en total- disposen a partir d’ara de cel·les blindades amb tecnologia d’última generació que tenen nombrosos avantatges respecte a les anteriors, la qual cosa es tradueix en un guany no només en seguretat (l’aspecte més important), sinó que facilita la configuració de les maniobres que s’hagin dur a terme a la subestació. Aquests nous equips estan dotats d’elements de maniobra encapsulats en un gas de característiques especialment aïllants que redueix la necessitat de manteniment.

Igualment, el sistema de control i protecció del parc de mitjana tensió de la subestació està integrat i telecomandat, un pas més en la digitalització, de manera que tot el funcionament s’està monitoritzat en tot moment, fet que permet l’avís de fallada abans de causar interrupció del subministrament i, per tant, possibilita anticipar-se a alimentar el servei de forma alternativa sense que els clients ho arribin a percebre.

Aquesta reforma pertany al pla d’inversions de la Companyia a la Catalunya central, emmarcat en un ambiciós projecte per a renovar subestacions de la Companyia no només a Catalunya sinó a tot l’Estat en els propers exercicis. Amb aquest tipus d’intervencions, la Companyia treballa amb un triple objectiu: absorbir puntes de demanda concretes, el consum de nous clients que ho demanin i reforçar l’increment de demanda que pugui produir-se en el futur com a conseqüència de l’electrificació de l’economia, o el que és el mateix, l’augment de l’ús de l’electricitat produïda a partir d’energies renovables amb la finalitat de reduir l’ús de tecnologies que emeten CO2, la solució més eficient i rentable per aconseguir la neutralitat de carboni que vol aconseguir la Unió Europea.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SUBESTACIÓ DE CERCS   ENDESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Endesa va invertir l'any passat 2,3 milions d'euros en la digitalització de les seves infraestructures
ACTUALITAT
Fundación Endesa il·lumina l'Abadia de Montserrat amb un nou projecte artístic
ACTUALITAT
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics

ACTUALITAT
Endesa reforça la xarxa de Sant Salvador de Guardiola
CATALUNYA CENTRAL
Endesa substitueix 162 transformadors a la Catalunya central en els últims quinze anys
ACTUALITAT
Renoven 300 aïlladors d'una línia que dona servei a 4 municipis de l'est del Berguedà i del Lluçanès
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]