Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els Mossos detenen un home per trenta estafes amb el mètode Smishing
Va aconseguir fraudulentament prop de 15.000 euros amb extraccions bancàries i compres per internet.
Els Mossos detenen un home per trenta estafes amb el mètode Smishing.

ACTUALITAT /   
14/02/2023 09:11
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra de la Unitat d'Investigació de Lleida van detenir el passat dimecres, a Viladecans (Baix Llobregat), un home, de 20 anys, com a presumpte autor de trenta delictes d'estafa. La detenció és el resultat d'una investigació iniciada a Lleida durant el mes de desembre després de detectar-se diverses denúncies per estafes bancàries comeses amb el mateix modus operandi. En tots els casos, les víctimes havien estat estafades amb la modalitat coneguda com Smishing. Els investigadors van comprovar que l'estafador seria un jove amb coneixements informàtics, amb domicili al Baix Llobregat, i que haurien més víctimes arreu de Catalunya, especialment al Berguedà i Vallès Occidental.

L'Smishing és una variant del Phishing que utilitza tècniques d'enginyeria social i missatges de text, tipus SMS, dirigits a usuaris de telefonia mòbil. Amb l'aparença de provenir de fonts fiables, com entitats bancàries, intenten aconseguir dades confidencials de l'usuari, que posteriorment utilitzen per cometre les estafes.

Aquests SMS inclouen un enllaç que en ser clicat porta a pàgines web il·lícites. D'aquesta manera, l'usuari introdueix la informació sol·licitada, usuari i contrasenya de la seva banca electrònica. Tota aquesta informació va a parar a mans dels ciberdelinqüents que l'aprofiten per realitzar compres fraudulentes, transferències o reintegraments de diners en caixers automàtics.

En aquesta investigació, els agents van comprovar que l'estafador, després d'accedir a les dades bancàries de les víctimes mitjançant una pàgina clonada, anava a diferents caixers automàtics del Baix Llobregat i feia extraccions de diners en efectiu. Finalment, el passat dimecres es va detenir l'estafador a Viladecans.

Al detingut se l'acusa de trenta estafes comeses des del 12 de desembre de l'any passat amb víctimes a diferents comarques catalanes. Concretament, 16 a Lleida, 6 a Berga, i altres a Manresa, Hospitalet de Llobregat, Barberà del Vallès, Sabadell, Rubí, Igualada i Sitges.Ara com ara, el valor dels diners estafats ascendeix a 14.780 euros. La investigació continua oberta i no es descarta que el detingut estigui implicat en altres fets similars i que hi hagi més persones implicades. El detingut va passar divendres a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Gavà

Consells preventius i bones pràctiques per evitar aquestes estafes

Per evitar aquestes estafes, des del Cos de Mossos d'Esquadra es recomana: · No obrir missatges SMS d'usuaris desconeguts o que no s'hagin sol·licitat. Es poden eliminar directament i no s'ha de contestar en cap cas aquests SMS. Precaució amb els enllaços SMS i al descarregar fitxers adjunts de correus, encara que siguin de contactes coneguts. En cap cas emplenar formularis sospitosos que demanin la introducció d'informació confidencial, com dades personals o números de compte ni de targetes bancàries. · Verificar que el nostre sistema operatiu i l'antivirus que utilitzem estiguin actualitzats i actius. · Cap empresa envia per SMS sol·licituds de pagament on sol·licitin dades personals dels clients. Si es rep un SMS en aquest sentit, no s'ha de facilitar cap dada. En cas de dubtes, s'ha de contactar directament amb el proveïdor del servei per assegurar la veracitat de la informació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DETINGUTS   FET DIVERS   MOSSOS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra detenen dos homes per una temptativa de robatori amb força en un domicili
CATALUNYA CENTRAL
Enxampen un motorista que circulava a 181 km/h al Moianès
BAGES
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages

BAGES
Denunciat un motorista que circulava a 180 km/h al Bages
ACTUALITAT
Enxampen tres homes 'in fraganti' robant a la deixalleria de Manresa
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra detenen una dona al Bages per estafar 13.570 euros a un home
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]