Dimecres 18 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor aprova el Pla Local de Joventut per al període 2023-2027
El Ple ordinari de febrer de l'Ajuntament de Santpedor, reunit a la Capella de Sant Andreu, ha aprovat el Pla Local de Joventut per al període 2023-2027. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC i Junts per Santpedor (JxS), l'abstenció de Progrés Municipal (PM) i Santpedor En Comú Podem (SECP) i els vots en contra de la CUP.
Santpedor aprova el Pla Local de Joventut per al període 2023-2027. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
16/02/2023 14:50
Manresa tanca el 2025 amb 7,5 M€ de romanent i menys deute
Arriben de nou a Manresa els millors joves talents musicals de Catalunya
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
Es tracta d'una diagnosi per conèixer i analitzar la realitat del jovent del municipi i estructurar un seguit de polítiques efectives i accions en matèria de joventut per portar a terme a nivell municipal els propers quatre anys amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels joves del municipi.

Altres temes del Ple de febrer

L'Ajuntament ha aprovat una modificació del projecte d'obres complementàries del Mirador de Montserrat després que els serveis tècnics hagin emès un informe de necessitat per qüestions d'accessibilitat a la vorera del carrer Camí de Vallbona. La modificació es va aprovar per Decret d'Alcaldia per raons d'urgència i el Ple ha ratificat ara el decret amb els vots a favor d'ERC, JxS, Progrés Municipal i Santpedor En Comú Podem i els vots en contra de la CUP.

El Ple ha aprovat per unanimitat la declaració d'una obra d'especial interès en el barri antic de Santpedor. Aquest reconeixement permet una bonificació de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres i la potestat d'adjudicació la té el Ple municipal. Santpedor, com a membre de la Mancomunitat de Municipis del Bages per al Sanejament, ha aprovat també per unanimitat al Ple l'aportació de 24.135,74€ per fer front al dèficit d'explotació corresponent a l'exercici 2021.

L'Ajuntament ha aprovat les tarifes urbanes del servei de taxi per a l'exercici 2023, d'acord amb la sol·licitud dels taxistes del municipi. La baixada de bandera dels viatges urbans costarà 2,40€ entre setmana i 2,60€ euros les nits, caps de setmana i festius. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC, JxS, PM i SECP i l'abstenció de la CUP.

El Ple ordinari de febrer ha aprovat provisionalment la modificació de l'Ordenança Reguladora de Prestació Patrimonial pública no tributària pel servei públic de subministrament d'aigua potable al terme municipal de Santpedor, arran de la revisió de tarifes proposada per la societat Aigües de Manresa SA, que presta aquest servei públic al municipi. La modificació, però, no repercutirà un augment del preu de l'aigua pels veïns i veïnes de Santpedor. El dictamen ha comptat amb els vots a favor de l'equip de govern i l'abstenció de l'oposició.

L'Ajuntament ha aprovat per Ple el reconeixement extrajudicial de crèdit corresponent a la gestió esportiva del mes de gener, un contracte que es troba en ordre de continuïtat i que a través d'aquest mecanisme s'aprova la facturació fins a la licitació del nou contracte. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC i JxS, l'abstenció de PM i els vots en contra de la CUP i SECP.

Per últim, s'ha donat compte al Ple de l'informe d'avaluació del compliment dels objectius de la Llei orgànica 2/2012 en el 4t trimestre de 2022. De les dades en destaca que l'Ajuntament compleix amb l'estabilitat pressupostària i que el període mitjà de pagament a proveïdors ha estat inferior a 20 dies.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
BAGES
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages tanca l’exercici 2025 amb un romanent net de gairebé 2 milions d’euros

ACTUALITAT
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages anunciarà els guanyadors del concurs de músics durant el Mercat de la Terra
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages recorda l'obligatorietat de disposar d’una llicència de gual
La Junta de la Séquia i Aigües Manresa reforcen la protecció del llac de l’Agulla
Manresa tanca el 2025 amb 7,5 M€ de romanent i menys deute
El Kursaal acollirà aquest dijous ‘CAU’, un espectacle poètic i immersiu de la Cia. Ponten Pie
Arriben de nou a Manresa els millors joves talents musicals de Catalunya
Sant Fruitós de Bages tanca l’exercici 2025 amb un romanent net de gairebé 2 milions d’euros
Nature in English: una proposta original i educativa
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]