Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Banc de Sang i Teixits torna a UManresa per implicar la comunitat universitària
La Universitat fa més de deu anys que col·labora amb el Banc de Sang i Teixits en la promoció de la donació de sang.
El Banc de Sang i Teixits torna a UManresa per implicar la comunitat universitària.

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/02/2023 18:52
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
UManresa – FUB i el Banc de Sang i Teixits han organitzat per al proper dijous, 23 de febrer, una campanya de donació de sang adreçada a la comunitat universitària. La campanya, coordinada des del programa Universitat Saludable, demostra el compromís de la Universitat amb la promoció de la donació de sang, tenint en compte que quatre dels sis graus universitaris que imparteix són de l'àmbit de les ciències de la salut. A més, vol servir per fer promoció entre les persones joves i, en aquesta ocasió, per fer captació de donants de medul·la òssia. 

La donació de sang es podrà fer entre les 9 h i les 13 h i de les 15 h i les 19 h a les aules 1 i 5 de l'edifici principal (FUB1). Els requisits que han de complir les persones que vulguin donar sang són tenir entre 18 i 65 anys i pesar 50 kg o més. Les dones poden donar sang tres cops l'any i els homes, quatre. Per poder fer efectiva la donació és imprescindible portar un document identificatiu. 

Tot i que la campanya es farà a les instal·lacions universitàries i que s'adreça a tota la comunitat de la institució, les donacions estaran obertes a qualsevol persona que no tingui vinculació amb la Universitat. 

Aquesta serà la segona edició de la campanya de donació de sang que es desenvolupa amb normalitat després del parèntesi de la pandèmia. En la darrera edició, que es va fer el febrer de l'any passat, es van fer 62 donacions, de les quals 35 eren de persones que donaven sang per primera vegada. 

Més de 2.000 donacions 

Des que l'any 2010 es van organitzar les primeres campanyes de donació adreçades a la comunitat universitària, 2.139 persones han donat sang a UManresa – FUB. D'aquestes més de 2.000 donacions, 864 han estat de persones que donaven sant per primera vegada. L'any que es van registrar més donacions va ser el primer, quan es van registrar 199 donacions en un dia. 

Un dels objectius de la campanya de donació de sang a la Universitat és captar nous donants joves per renovar el grup de persones que tenen l'hàbit de donar sang periòdicament. Segons el Banc de Sang i Teixits, cada any un 30% dels donants habituals es donen de baixa com a donants per diversos motius i per això és imprescindible el paper de les persones joves. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   BANC DE SANG I TEIXITS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La consellera de Recerca i Universitats inaugura oficialment la Clínica Odontològica Universitària
LA FOTO DEL DIA
Fotografia de la nova clínica odontològica de la UManresa
ACTUALITAT
Els infants de 0 a 3 anys desenvolupen pensament científic

ACTUALITAT
L'Escola de Postgrau d'UManresa tanca el curs 25-26
ACTUALITAT
L’alumnat sènior d’UManresa descobreix el que s’amaga darrere d’un eclipsi
ACTUALITAT
El Màster en Metodologia de la Simulació reuneix una vintena de persones
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]