Divendres 30 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona programa activitats amb motiu de la Setmana de la Gent Gran
Aquesta setmana s’obren les inscripcions a bona part de les convocatòries als Serveis Socials de l’Ajuntament.
Setmana de la Gent Gran.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/06/2023 15:03
El Mercat Puigmercadal celebrarà la Castanyada aquest divendres 30 d'octubre
Brutal assalt a Manresa: deixen inconscient un home de 66 anys al mig del carrer i li roben
Dades objectives per a la recerca en ictus
Tres activitats refermen el vincle d'UManresa amb el Tocats de Lletra
Teatre, xerrades, visites culturals, caminades i tallers diversos són algunes de la vintena de propostes de la dinovena Setmana de la Gent Gran de Solsona. Enguany se celebrarà del 12 al 18 de juny –s’ha endarrerit en el calendari per esquivar la campanya electoral–, si bé s’han programat convocatòries prèvies a partir de la setmana vinent. Aquesta setmana els Serveis Socials de l’Ajuntament n’obren les inscripcions a bona part de les activitats. 

El programa, que també es pot consultar en format digital al portal web de l’Ajuntament, s’està distribuint aquesta setmana als domicilis dels veïns i veïnes que enguany compleixen 65 anys o més. Gairebé totes les propostes són gratuïtes, excepte l’obra de teatre, l’entrada al Zoo del Pirineu i el dinar de cloenda.

D’entre les novetats d’aquest any, hi ha hi ha “Anem de bodes”, una exposició de fotografies, vestits i altres elements nupcials anteriors als anys 80, en el marc del projecte “Remenant calaixos”; un  bingo musical organitzat per l’associació Giga (dia 13); una xerrada sobre les persones LGTBIQ+ impartida per l’escriptor i activista Jordi Lozano, “Jordi Petit” (dia 13), i una altra sobre l’experiència de la gent gran a càrrec de la doctora en Psicologia Maria Jesús Comellas (dia 15); un laboratori de lectura sobre històries d’avis (dia 15); un visita al Zoo del Pirineu (dia 16), i una passejada comentada al nou espai natural de les basses del riu Negre (dia 17).

Ningú sol a la festa

A fi de fer més inclusiva i oberta la 42a Festa d’homenatge a la gent gran, el diumenge 18, també hi ha la possibilitat d’assistir-hi amb la companyia de persones voluntàries de Creu Roja i Càritas Arxiprestal Solsona-Morunys. És un nou servei que s’ofereix per a qui no tingui ningú amb qui anar-hi. No només se li facilitarà el desplaçament, sinó que també se l’acompanyarà durant el dinar. Qui hi estigui interessat ha de sol·licitar-ho a les dependències municipals dels Serveis Socials.   

Enguany l’organització en destaca també la recuperació del teatre (dia 10) després de la pandèmia. El grup inscrit a l’activitat al llarg del curs representarà la comèdia “Camacu” el sentit comú. Escrita per Ester Colell i adaptada i dirigida per Ricard Salvà, l’obra porta a l’extrem alguns estereotips en escenes ubicades a l’entorn rural amb famílies poc amants de la ruralitat.  

La Setmana de la Gent Gran és organitzada per la regidoria d’Afers Socials, per mitjà dels Serveis Socials, i el Consell de la Gent Gran de Solsona. L’Ajuntament agraeix especialment el suport actiu d’aquest col·lectiu al llarg del curs i en l’organització d’activitats, com les caminades i els balls setmanals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GENT GRAN   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona estrena els “Dissabtes en joc” per als infants de 3 a 6 anys
MANRESA
El grup de teatre Som Actius, omple la sala petita del Kursaal
SOLSONÈS
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides

SOLSONÈS
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
SOLSONÈS
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
SOLSONÈS
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Els plomalls de les canyes solen predir hiverns freds sí són llargs
El grup de teatre Som Actius, omple la sala petita del Kursaal
La Sala Gran del Kursaal acull aquest dissabte ‘Dones valentes’
Música per la Llibertat clourà els 9 anys de concentracions a Manresa el dia 3 de novembre
Manresa participa en tres trobades europees de mobilitat, habitatge i innovació urbana
Dades objectives per a la recerca en ictus
Tres activitats refermen el vincle d'UManresa amb el Tocats de Lletra
El Cicle de Cinema Infantil CineXic porta «Astres immòbils» a Sant Fruitós


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]