Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona aposta pel turisme esportiu i de natura
Aquest cap de setmana la vila acollirà la final de la GravelEarth Series, una cursa internacional.
Cardona aposta pel turisme esportiu i de natura.

CARDONA / Redacció/ Sergi Vázquez  
15/09/2023 14:27
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
Durant les properes setmanes, Cardona acollirà dues proves esportives que complementaran l’oferta turística de la vila: la final de la GravelEarth Series i la SurvivorRace Barcelona. A la tardor també hi ha prevista una cronoescalada al castell i al desembre es recupera la cursa de Sant Silvestre pels carrers de la vila ducal.

A aquestes cites esportives cal afegir certàmens o esdeveniments ja consolidats com el Trofeu de la Sal de Patinatge Artístic, el Torneig de la Sal de Futbol o la Marxa del Setge. A més, torna a passar per Cardona després de 30 anys la marxa Sèlenika amb BTT (24 de setembre); i el passat 10 de setembre va passar l’Escairada GravelRace.

Entre participants i acompanyants s’espera l’afluència d’unes 5.000 persones que vindran a Cardona atretes pels esdeveniments esportius. “Aquests fluxos de visitants generen ocupació de qualitat, tenen un impacte econòmic en el territori, permeten la desestacionalització i aporten valor afegit a la nostra marca turística”, apunta Salvador Campos, regidor de turisme de l’Ajuntament de Cardona.


Final de la GravelEarth Series
La primeranovetat esportivaque acollirà Cardona és la final de la GravelEarth Series, que es celebrarà el cap de setmana del 16 i 17 de setembre a les renovades instal·lacions del Vilar de la Duquesa. Aquesta prova serà la més important del calendari, ja que reunirà tots els aspirants al títol de la GravelEarth Series.

Alguns dels millors especialistes de grava del planeta ja han confirmat la seva participació com el neerlandès IvarSlik, el txec PetrVakoč, l’alemany Paul Voss o els australians Nathan Haas i FreddyOvett, entre d’altres. En total, participaran uns 500 ciclistes. La final consta d’un recorregut total de 180 km per camins i natura. L’organització marcarà dues rutes perquè prèviament els amants del ciclisme puguin descobrir el territori proper de Cardona.  


Cardona, territori survivor
El segon esdeveniment és la SurvivorRace Barcelona, una carrera d’obstacles basada en els valors de la superació, companyonia i diversió, que tindrà lloc el dissabte 21 d’octubre a La Coromina. La carrera constarà de dos circuits (un de 6 km, i l’altre, de 10) que permetran descobrir l’entorn natural de Cardona.S’espera una participació de prop de 1.500 persones. Aquest tipus d’esdeveniments permeten que els participants puguin descobrir nous indrets, gaudir de l’allotjament, gastronomia i comerç local, compartir imatges i experiències amb el seu entorn i repetir visites o rutes.


Salut i natura
Segons Helena Arnaste, regidora d’Esports de l’Ajuntament de Cardona, “la pràctica esportiva implica beneficis físics, però també és una gran eina per a la millora de la qualitat de vida de les persones; i per això és una prioritat de les polítiques públiques de Cardona”. Aquesta aposta representa un gran complement a l’estratègia de la salut com a eix vertebrador del municipi articulada a través del Projecte Cardona Integral, impulsat per l’Ajuntament de Cardona amb la col·laboració de la Fundació SHE (Foundation for Science, Health andEducation), presidida pel cardiòleg Valentí Fuster. Un dels àmbits d’actuació és el foment de l’activitat física. En aquest sentit, Cardona disposa d’una xarxa de rutes saludables i parcs urbans de salut, amb diferents alternatives de recorregut i dificultat, per tal de promoure la pràctica de l'esport, tant per part dels ciutadans com dels visitants de Cardona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TURISME   CARDONA   BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
BAGES
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
BAGES
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol

SÚRIA
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
ST. VICENÇ
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
ST. FRUITÓS
Arriba la quarta edició de l'Estoneta, els grups de conversa informal en català
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]