Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’ICS Catalunya Central instal·la plaques solars en diversos CAP del Bages, Berguedà i Moianès
Durant el 2023, s’estan instal·lant plaques solars fotovoltaiques als CAP Sant Joan de Vilatorrada, Sallent, Berga, Gironella, Puig-Reig, Moià i Navarcles.
Imatge de la instal·lació de fotovoltaiques ja duta a terme en el CAP de Piera.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/09/2023 16:19
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
L’Institut Català de la Salut (ICS) de la Catalunya Central està instal·lant, durant el 2023, plaques fotovoltaiques per a l’autoconsum en set centres d’atenció primària de les comarques del Bages, Berguedà i Moianès, amb l’objectiu de reduir el consum d’energia contractada d’aquests centres. En concret, s’estan instal·lant plaques solars als CAP Sant Joan de Vilatorrada, Sallent, Berga, Gironella, Puig-reig, Moià i Navarcles. En una propera fase, que encara no té data, està previst posar plaques solars als CAP Cardona, Navàs, Sant Vicenç de Castellet, Manresa (Sagrada Família), Artés i Guardiola de Berguedà. En total, 28 Centres d’Atenció Primària de l’ICS Catalunya Central tindran fotovoltaiques.

La instal·lació de les plaques solars contribueix a la seguretat i la garantia de subministrament, redueix el consum de combustibles fòssils i la dependència energètica amb l’exterior. Alhora, aquesta instal·lació ajuda a complir els objectius de Catalunya i de la UE en matèria d’energies renovables, amb un cost inferior a altres mecanismes. També contribueix a la descarbonització i a la millora de la qualitat de l’aire i comporta un estalvi energètic i econòmic. L’ICS, el proveïdor més gran del sistema de salut de Catalunya, instal·la plaques fotovoltaiques en 277 centres sanitaris i també al seu Centre Corporatiu.

 El conseller de Salut, Manel Balcells i Díaz, i el d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, David Mascort i Subiranas, van fer pública la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a gairebé 280 centres sanitaris del sistema de Atenció Primària i a la Comunitat Catalunya Central. Es tracta d’una de les iniciatives del Govern per potenciar la instal·lació d’energies renovables i abaixar el consum contactat.

L’Institut Català de la Salut, el proveïdor més gran del sistema de salut, invertirà 12,8 M€ en la instal·lació de plaques fotovoltaiques en més de 277 centres sanitaris (la gran majoria centres d’atenció primària, però també als hospitals de l’ICS), i també al seu Centre Corporatiu. En total, suposarà un estalvi de 7,6 M€ a l’any. Aquest conjunt de mesures s’emmarquen en la política del Govern d’integrar tota la infraestructura pública de generació renovable i unificar-ne la gestió. En total, a Catalunya, s’instal·laran 15,4 MW de potència fotovoltaica que produiran 22 GWh anuals, que suposen un 40% del consum elèctric dels centres d’atenció primària i un 7% del consum dels hospitals. Les instal·lacions estaran distribuïdes per tot el territori català, però si estiguessin concentrades en un sol lloc, seria una de les plantes fotovoltaiques més grans de Catalunya.

El 100% de l’electricitat que utilitza l’ICS ja té garantia d’origen renovable, és a dir que es genera sense utilitzar recursos naturals que s’esgoten, com ara els combustibles fòssils o els minerals radioactius. Des de fa 5 anys, tota l’electricitat que s’hi consumeix disposa d’aquesta garantia que l'electricitat és generada a partir del sol, el vent o l’aigua, amb la qual cosa s’emeten zero grams de CO2 a l'atmosfera. Ara, l’ICS fa un pas més i comença a produir electricitat renovable en els seus propis centres, cosa que evita les pèrdues que comporta el transport d’electricitat, contribueix l’increment del percentatge global d’energia renovable i disminueix la dependència energètica de fonts externes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
BAGES
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
CATALUNYA CENTRAL
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart

CATALUNYA CENTRAL
L'Equip d'Atenció Primària Artés de l'ICS celebra el seu 25è aniversari
CATALUNYA CENTRAL
La Generalitat preveu destinar 142,8 milions d'euros a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi liderat per l'ICS Catalunya Central demostra la viabilitat de la telepediatria
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]