Dilluns 04 de desembre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més de 200 persones de 16 països debatran a Manresa sobre el futur de l'aprenentatge
L'aprenentatge a mida i la innovació tecnològica centraran la trobada internacional de la Red de Educación Continua de Latinoamérica y Europa (RECLA).
El campus d'Umanresa.

UMANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/09/2023 08:32
El Servei Català de Trànsit estableix un dispositiu especial de trànsit pel pont de la Constitució i la Immaculada
El Ciclocròs de Manresa reuneix més de 170 participants al Congost
Marta Viladés, reelegida presidenta d’ERC al Bages
Calaf promou una Jornada Empresarial
Les noves tendències i els models de formació que impulsen un aprenentatge i un desenvolupament personal i professional personalitzat i amb més valor gràcies a la digitalització, la tecnologia i la innovació seran els temes que s'abordaran en la trobada internacional de la Red de Educación Continua de Latinoamérica y Europa (RECLA) que se celebrarà entre Manresa i Barcelona del 3 al 6 d'octubre. La trobada ha estat coorganitzada pel campus Manresa de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i per l'Institut de Formació Continua IL3 de la UB. Està previst que hi participin unes 250 persones procedents de 16 països, principalment i llatinoamericans i en representació de 70 institucions universitàries. Aquest serà l'esdeveniment internacional més important que ha acollit fins ara UManresa, que ostenta, des de fa quatre anys, la vicepresidència de RECLA, a través del seu director de projectes per a Sudamèrica, Òscar Dalmau.  

Divulgació del Lideratge amb valors 
L'endemà del precongrés, que es farà a Barcelona el dia 3 d'octubre, les instal·lacions d'UManresa acolliran la jornada inaugural de la trobada. L'acte inaugural, que es farà a les 10 h del matí, comptarà amb la presencia i les intervencions del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, del rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, de l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, i del president de RECLA, Jorge Blando. 

La Càtedra de Lideratge en Valors de la UVic-UCC tindrà un paper rellevant en la trobada amb l'objectiu de fer divulgació d'un estil de lideratge que influeixi positivament en els altres i en l'entorn. És per això que una de les dues conferències de benvinguda anirà a càrrec d'un dels directors de la Càtedra, Valentí Martínez, que parlarà de com adaptar el lideratge amb valors a l'educació continua. A banda d'aquesta intervenció, els assistents a la trobada podran participar en una versió adaptada de la dinàmica grupal "El partit", un show game per fer reflexionar sobre el lideratge amb valors. 

Durant aquesta primera jornada també es faran taules rodones i conferències protagonitzades per experts sobre reptes i tendències de les xarxes d'educació continua, sobre l'impacte econòmic de la formació continua i sobre intel·ligència artificial. La cloenda d'aquesta jornada inaugural anirà a càrrec del director general de la Fundació Universitària del Bages, Antoni Llobet. 

Ponents de totes les entitats federades de la UVic-UCC
L'experiència en formació continua de la UVic-UCC, així com la seva trajectòria i aposta estratègica per la formació i especialització de professionals, es traduirà en una àmplia representació de ponents vinculats a totes les institucions que formen part de la federació universitària. Entre d'altres hi intervindran el codirector del Master in Data & Design d'Elisava, Pau Garcia; el director dels estudis d'Empresa d'UManresa, Marc Bernadich; i el Coordinador de Desenvolupament Polítiques Corporatives de la UVic-UCC, Eduard Prats. També hi intervindran com a moderadores de taules, la coordinadora del Centre d'Estudis Sanitaris i socials de la UVic-UCC, Marina Geli, el responsable de l'Escola de Postgrau Salut d'UManresa, Xavi Riba, la responsable de l'Escola de Postgrau Empresa d'UManresa, Carla Martí i la vicerectora del campus Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas. En el precongrés també hi participarà Carlota Riera, directora de Desenvolupament Corporatiu d'UManresa, que parlarà de la simulació com a motor d'aprenentatge. 

Serà en el marc de la trobada a Manresa on es farà la cerimònia de lliurament de la dotzena edició dels premis RECLA, un reconeixement a les institucions d'Educació Superior que han realitzat una gestió destacada contribuint positivament a millores econòmiques, socials i acadèmiques i que contribueixen al desenvolupament d'una educació continua cada vegada més competitiva i de millor qualitat.

Els reptes de l'educació a mida
El principal objectiu de la trobada és donar resposta als principals reptes que ha d'abordar el sector educatiu. Entre aquests hi ha l'impuls d'estratègies d'aprenentatge centrades en les persones, l'evolució de models de formació online i híbrids, l'ús d'eines com la Intel·ligència Artificial o la realitat virtual o el desenvolupament de les soft-skills. Per aquest motiu, durant la trobada s'abordaran temes com la transformació digital de l'educació continua a través de l'e-learning, la simulació o la intel·ligència artificial i s'analitzaran models i metodologies d'educació experiencials, actius i centrats en les persones per oferir un aprenentatge personalitzat i orientat a les competències. 

El precongrés i les activitats a Barcelona
Les activitats de la trobada s'iniciaran el dia 3 d'octubre a Barcelona. Aquest dia es farà una pre trobada a l'edifici Media TIC de Barcelona, en el decurs de la qual diversos professionals presentaran experiències singulars d'Educació Contínua. 

El dia 5 d'octubre, la Trobada es desenvoluparà a la seu de l'IL3-UB. Aquest dia es faran sessions paral·leles sobre el paper i el valor de l'educació continua a l'entorn, així com sobre dissenys institucionals centrats en les persones. Les activitats es complementaran amb tallers. El darrer dia, el 6 d'octubre, les activitats es desenvoluparan a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, amb una sessió sobre els reptes i oportunitats de l'educació contínua des de la perspectiva empresarial i la transformació pedagògica i digital.

UVic-UCC i RECLA, una relació de confiança
La relació entre la UVic-UCC i la Red de Educación Continua de Latinoamérica y Europa es remunta a força anys enrere, però s'ha consolidat en els darrers quatre anys, quan aquesta entitat va incorporar un representant de la institució universitària a la junta directiva. Òscar Dalmau va assumir el càrrec de vicepresident de l'organització fa quatre anys i fa un any, en la trobada celebrada a Monterrey, va ser ratificat per tres anys més. Aquest nomenament evidencia la confiança de RECLA en la UVic-UCC i en tota la feina que desenvolupa en l'àmbit de la formació contínua. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
UManresa avaluarà l'impacte dels espais de ciències en l'aprenentatge científic dels infants
ACTUALITAT
Persones amb diversitat intel·lectual treballen amb alumnes de mestre d'UManresa
ACTUALITAT
Convocatòries per a les noves edicions dels premis L'enginyeria i els Infants i la Ciència

ACTUALITAT
Estudiants d’Educació Infantil d’UManresa s’impliquen en l’Atrapallibres
ACTUALITAT
UManresa i UCF formen 40 gestors sanitaris d'Hondures
ACTUALITAT
Lliuren les beques als 38 estudiants del programa UniversiMÉS
Carrer Doctor Lletjós de Manresa
Subhasta benèfica de pintures contra el Càncer al Casino
El Manresa perd per (1-0) contra l’Hércules d’Alacant
Calaf promou una Jornada Empresarial
El Ciclocròs de Manresa reuneix més de 170 participants al Congost
Solsona aprova un pressupost d’11,5 milions amb el suport de Treballem i l’abstenció de Junts
El Servei Català de Trànsit estableix un dispositiu especial de trànsit pel pont de la Constitució i la Immaculada
El Kursaal donarà la benvinguda a les festes amb l’espectacle d’encesa de llums de l’arbre de Nadal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]