Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Fira de la Terra del Solsonès creix
La Solsoterra se celebrarà el cap de setmana del 21 i 22 d’octubre i amplia l’oferta d’activitats.
La Fira de la Terra del Solsonès creix.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/10/2023 09:03
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
El tercer cap de setmana d’octubre Solsona reivindica el potencial de la comarca com a terra de bolets i de productes ecològics i artesans amb la Solsoterra, la Fira de la Terra del Solsonès. La tercera edició del certamen nascut de la fusió de la Fira del Bolet i el Boletaire i L’Ecològica creix en nombre d’expositors, que passa dels 32 als 42, i de convocatòries paral·leles tant per al públic gurmet com per al general i al familiar.

La plaça Major continuarà sent l’epicentre de la fira amb nou parades, entre les de bolets i artesans alimentaris del Solsonès –enguany hi haurà una inspecció dels bolets a la venda. A la plaça de la Catedral s’hi ubicaran dotze expositors de La Menestrala, l’associació d’artesans del Solsonès. Així mateix, el cèntric eix format pel carrer del Castell des de l’altura de l’ajuntament, i el carrer de Sant Miquel s’omplirà de parades d’artesania d’arts i oficis de fora de la comarca.   

Solsbirra Fest a les Moreres

Una de les novetats més visibles de la 3a Solsoterra serà el canvi d’emplaçament del Solsbirra Fest, el festival de la cervesa artesana. La plaça del Consell Comarcal ha quedat petita per a un dels principals reclams de la fira, motiu pel qual es trasllada a la plaça de les Moreres, un espai que no condiciona el seu creixement. En la seva cinquena edició també s’amplia amb un cinc cerveseries, que es complementaran amb un espai gastronòmic de dos food trucks que oferiran producte local del Solsonès. Aquest festival s’amenitzarà amb quatre actuacions en directe dissabte a partir de les dotze del migdia i fins al vespre i una darrera diumenge a les dotze.

La plaça de Palau també forma part del recinte firal com a espai dedicat al públic familiar. Dissabte al migdia s’hi podrà veure un espectacle de clown que reflexiona sobre el respecte a la natura i el medi ambient, a càrrec de Polka Teatral, i tota la tarda i diumenge al matí s’omplirà de jocs fabricats amb materials reutilitzats.

Per la Fira de la Terra també arrenquen cada any les Jornades Gastronòmiques de Tardor del Solsonès, que arriben a la divuitena edició. Divendres al vespre el públic podrà participar en la seva obertura als tastets que organitza el Gremi d’Hostaleria a la plaça Major. Aquest any l’agenda de convocatòries s’amplia. Entre d’altres, es recupera el taller de cuina amb productes de la terra, que conduiran Laia Coma i Roger Vilaginés del restaurant La Mare de la Font, dijous a la tarda a l’auditori de la sala polivalent.

Entre els esdeveniments previs al cap de setmana de la fira, el divendres 20 també hi ha visites guiades a una plantació de plantes aromàtiques en el marc del projecte PECT Biomarkets. Igualment, dins la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, impulsada per la Generalitat de Catalunya arreu del país, la biblioteca Carles Morató exposarà llibres sobre producció i alimentació ecològiques a partir del dissabte 14. També serà la data en què començarà el concurs infantil “Anem a buscar bolets als establiments de la UBIC”, per al qual caldrà recollir una butlleta a l’Oficina de Turisme. 

Xerrada d’Elisabet Silvestre

La programació paral·lela consta també d’una sortida per anar a buscar exemplars de bolets per exposar-los, una altra de micològica a la finca Monegal, exposicions, xerrades, tallers i un sopar maridatge, entre d’altres. Un dels plats forts serà la conferència “Viure en una casa sana: hàbits per guanyar salut”, a càrrec de d’Elisabet Silvestre, doctora en biologia, docent en biohabitabilitat i autora de diversos llibres sobre la temàtica (Vivir sin tóxicos, Tu casa sana i La oficina en casa).

Una xerrada sobre la cura d’animals domèstics amb remeis naturals, un taller familiar d’esmorzars i berenars saludables i un altre de cuinar amb pomes per a petits xefs de 7 a 12 anys són algunes altres de les cites d’aquest cap de setmana, totes d’entrada lliure. No obstant això, la majoria d’aquestes activitats requereixen inscripció (coordinació@firadesolsona.com), ja que les places són limitades. 

Concert solidari de Salva Racero Trio

També serà novetat d’aquesta edició un concert solidari a càrrec de Salva Racero Trio dissabte a les deu de la nit al teatre comarcal. Les entrades, al preu de 10 euros, es podran comprar en línia a entradessolsones.com. La recaptació es destinarà íntegrament al Rebost Solidari del Solsonès. Tota la programació de la 3a Solsoterra es pot consultar en línia a http://firadesolsona.com/. La penúltima fira de l’any a Solsona l’organitzen el Consell Comarcal, a través de Solsonès Fires, l’Ajuntament de Solsona, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar), i el Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central-Leader. La fa possible el suport de la Diputació de Lleida, el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, La Menestrala, el Gremi d’Hostaleria del Solsonès, l’Arxiu Comarcal del Solsonès, l’Associació Blue Events, la UBIC Solsona, la Biblioteca Carles Morató, el restaurant El Solsonès, El Monegal i Molsa Toleràncies.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA DE LA TERRA   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona combat les agressions
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’

SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial
SOLSONÈS
L’OJC porta l’‘Univers Viñes’ al teatre comarcal de Solsona en un concert gratuït
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]