Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Accés al Montseny amb transport públic
Per gestionar l'augment de visitants que volen gaudir de la tardor, el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny fa una prova pilot que consisteix en la creació d'un punt d'acollida al visitant al Centre d'informació de Fogars de Montclús, que funcionarà els caps de setmana i festius fins el 10 de desembre.
El Bus Parc arribant al Punt d'Informació de Fogars.

LES PROPOSTES D'OCI / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/10/2023 15:29
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
L'objectiu és fomentar l'accés al Parc Natural amb transport públic, el servei Bus Parc. Aquesta mesura complementa l'ampliació d'horaris, entre el 7 d'octubre i el 5 de novembre, de la línia de Santa Fe, amb més expedicions, i el pas a línia regular de la de Fontmartina, que és habitualment servei a demanda. La mesura s'ha pres en el si del grup de treball de mobilitat del Montseny, integrat pels representants dels ajuntaments del Parc, consells Comarcals, Mossos d'Esquadra, Servei Català de Trànsit, Unitat Regional de Medi Ambient dels Mossos d'Esquadra (URMA), Agents Rurals i entitats del Parc i és una resposta a les inquietuds expressades en els diferents òrgans de gestió del Parc Natural.

Durant la tardor, el Parc Natural del Montseny rep molts visitants atrets tant pels canvis de color de la vegetació com per la recol·lecta de bolets i castanyes. El lloc més freqüentat és la vall de Santa Fe, però també Collformic i la zona de Fontmartina. Així mateix, altres punts amb problemàtica d'accessos en aquesta època són Riells de Montseny i Viladrau. S'estima que el 2022 més de 100.000 persones van visitar la vall de Santa Fe (gairebé 40.000 a la tardor) i més de 33.000 Collformic (prop de 20.000 a la tardor).

S'ha habilitat una feixa com a aparcament gratuït per als vehicles que venen des de Sant Celoni i s'ha modificat la parada de Bus Parc per situar-la davant el Centre d'Informació, a un espai més segur. S'ha coordinat gràcies a l'Associació d'Empresaris Turístics del Montseny, la creació d'activitats, tallers i sortides guiades, realitzades per les empreses d'educació ambiental acreditades amb la Carta Europea de Turisme Sostenible, programades per a tots els caps de setmana, i s'adequarà un espai amb carpes per a la realització d'aquestes activitats. També s'ha habilitat i senyalitzat un itinerari amb el punt de sortida al Centre d'Informació de Fogars de Montclús que arriba fins al poble de Campins passant pels forns de ciment. També es podrà visitar, dins el Centre d'Informació, l'exposició dels 40 anys de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

Canvis a l'accés a Collformic i avisos a les carreteres

Una altra mesura per aquesta tardor està relacionada amb el Bus Parc que puja del Brull cap a Collformic. Es farà a partir d'ara amb un autobús llançadora més petit per motius de seguretat. Aquest fet facilita l'increment dels serveis i les freqüències entre el Brull i Collformic. L'aparcament de Collformic és limitat i sovint els cotxes aparquen a la calçada, la qual cosa dificulta la circulació dels altres vehicles i provoca problemes de seguretat i sancions als vehicles mal aparcats.

Des del Parc Natural es treballa de forma coordinada amb el Servei Català de Trànsit de manera que, quan el personal del parc informa que els aparcaments estan plens, es comunica al CIVICAT (Centre d'informació viària de Catalunya), on es prenen les mesures per informar i gestionar els diferents punts, entre elles l'avís als plafons lluminosos situats a les carreteres d'accés principals.

Més freqüència del Bus Parc a Santa Fe

Per donar resposta a l'augment de l'afluència de visitants, durant la tardor, el servei de Bus Parc ha reforçat el servei des del 7 d'octubre i ofereix més freqüències de pas a la línia de Santa Fe. També ha incrementat el servei d'informació als llocs de més afluència de visitants i la vigilància per garantir que els estacionaments es fan només als espais habilitats. En el cas de la línia Sant Celoni-Fontmartina, que és un transport a demanda (TAD), fins al 6 de novembre no caldrà fer reserva prèvia i el servei operarà regularment. Les altres línies Bus Parc funcionaran d'acord amb els horaris habituals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MONTSENY   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El programa "Escolta Jove" ha atès més de 267.000 persones en quatre anys
ACTUALITAT
Suport als municipis per a un estiu lliure de violències masclistes
ACTUALITAT
BIBLIOBÚS+ inverteix prop de 3,5 milions d'euros en renovar vehicles

ACTUALITAT
Suport al món local en la lluita contra la segregació educativa
ACTUALITAT
Reforç de les inspeccions per evitar intoxicacions alimentàries a l'estiu
ACTUALITAT
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]