Aquesta necessitat, avisen, ha cobrat cada cop més urgència després que l’alcalde Aloy expliqués al Ple que l’inici d’una nova concessió del servei de bus es faria el desembre d’enguany . La línia de Manresa fins a Barcelona, tant la directa com la que fa parada a Olesa, ha estat objecte de diverses crítiques i centre de polèmiques: autobusos que arriben tard o no passen, mala praxis professional per part d’alguns conductors, persones assegudes al passadís central… De la mateixa manera, el Grup Municipal de Junts ja va presentar una pregunta al ple del passat 15 de febrer per demanar el resultat de la darrera auditoria que havia fet l’Ajuntament envers la qualitat del servei, sobre la qual el regidor Carles Garcia explicà que havia tret un 5. Ramon Bacardit, cap del GM de Junts creu que ‘Les incidències en aquest servei són absolutament inadmissibles, greus i reiterades’.
Davant d’això, Bacardit creu que l’alcalde de Manresa no es pot quedar de mans plegades admetent les deficiències i remetent-se a una nova concessió de cara a l’any que ve. En aquest sentit, creu que la responsabilitat d’actuar recau en primera instància sobre l’alcalde i el Govern de Manresa, que han de fer tot el que estigui a les seves mans per tal que els usuaris no han de patir constantment aquest despropòsit. ‘Tothom parla de la importància del transport públic i alguns - especialment ERC que està governant a la Generalitat i a la ciutat-, defugen de prioritzar inversions a la C55 dient que fomenta el transport privat. És per tant incomprensible que es situïn com a mers espectadors davant un despropòsit tan gran en el servei de transport públic de la línia de Bus Manresa-Barcelona; els usuaris no s’ho mereixen.’ puntualitza Bacardit.