Divendres 01 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Presència de la Catalunya Central al 5è Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats
El 5è Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats (CSSBE), que té lloc a Barcelona aquest dilluns i dimarts, compta amb presència de la Catalunya Central. La directora de cinema i guionista Neus Ballús i la periodista Júlia Peguera (TV3) faran la conferència de cloenda que porta per títol 'El mirall social del cinema i la televisió: Com es nodreixen els mitjans audiovisuals per plasmar les realitats socials? Com expliquem el que fem?'.
Presència de la Catalunya Central al 5è Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
27/05/2024 21:37
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El congrés, que enguany porta per lema 'Navegar (avançant) en els marges de la intervenció social', ha generat un alt interès per part dels professionals i el 16 de maig va haver de tancar les inscripcions un cop arribat al límit de l'aforament previst amb 525 persones. El CSSBE és fruit de la col·laboració entre el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC), el Col·legi de Pedagogia de Catalunya (COPEC), el Col·legi Oficial de Treball Social (TSCAT) i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC). En cada edició la secretaria tècnica del Congrés recau de manera rotativa en un dels quatre col·legis; en aquesta ocasió l'ha assumit el CEESC i la comissionada és l'educadora social Mireia Ballart, que s'ha encarregat de la coordinació operativa de l'esdeveniment.

Presència de la Catalunya Central
Els educadors socials Albert Verdaguer, Cesca Morera i Neus Casadevall, del Consorci Osona Acció Social, presentaran a la cinquena edició del CSSBE una comunicació i un pòster sobre la Reunió del Grup Familiar (RGF) a la comarca d'Osona, una experiència que es basa en una tècnica d'intervenció que té l'objectiu que hi hagi l'apoderament de la família per resoldre les seves dificultats i conflictes.

Josefina Ramírez, coordinadora territorial del departament de Drets Socials de la Catalunya Central i anteriorment cap de secció de serveis socials de l'Ajuntament de Manresa, serà una de les quatre ponents de la taula rodona 'La gestió dels equips en els serveis socials'.
Per una altra banda, Sílvia Juan, diplomada en Educació Social per la Universitat de Vic, ha estat una de les quatre ponents de la taula rodona 'Per una intervenció preventiva o reactiva: perspectiva comunitària'

"El que volem és posar les persones al centre"

El president del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC), el lloretenc Marc Queralt, ha agraït, en l'acte d'obertura, la tasca i la implicació de la comissionada del Congrés, l'educadora social Mireia Ballart, i de les professionals que han format part del comitè organitzador, del comitè científic, del comitè assessor i del comitè institucional, a més de la secretària tècnica del Congrés, Ònia Navarro -sotsgerent del CEESC-, i les estructures tècniques dels quatre col·legis professionals implicats. Queralt ha volgut destacar que "estem carregats de reivindicacions, en tenim moltíssimes, perquè al final el que volem és posar les persones que atenem al centre", al mateix temps que ha recordat que "si tot això és possible és gràcies als quatre col·legis professionals implicats, a les persones que es col·legien, perquè és la manera de fer xarxa professional, de crear professió, de fer sentir la veu dels professionals" i ha animat els professionals de les diferents disciplines a implicar-se amb el seu col·legi professional.

Cinc espais en l'illa cultural de Montjuïc

El Teatre Lliure, l'Institut del Teatre, el Museu Etnològic i de Cultures del Món, l'Espai Bombers i el Museu Olímpic i de l'Esport són els cinc espais que conformen l'illa cultural de la muntanya de Montjuïc de Barcelona que acullen les diferents activitats del cinquè Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS 
També et pot interessar:

CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]