Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Societat Espanyola d’Al·lergologia acredita la Unitat d’Immunoteràpia d’Althaia
A la Unitat d’Immunoteràpia d’Althaia s’hi administren, de forma segura i controlada, les vacunes amb al·lèrgens per al tractament de diferents malalties al·lèrgiques.
La Societat Espanyola d’Al·lergologia acredita la Unitat d’Immunoteràpia d’Althaia.

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
16/06/2024 15:36
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
La Unitat d’Immunoteràpia del Servei d’Al·lergologia de la Fundació Althaia, encarregada de la vacunació antial·lèrgica, ha estat acreditada per primera vegada com a Unitat Avançada per la Societat Espanyola d’Al·lergologia i Immunologia Clínica (SEAIC). Es tracta d’un reconeixement que avala els protocols implementats pel servei i garanteix el nivell de qualitat i seguretat de la pràctica clínica i dels tractaments que s’hi porten a terme.

Comptar amb un equip de professionals d’infermeria expert en l’administració de vacunes amb al·lèrgens, disposar d’unes instal·lacions adequades, d’un pla de seguretat i uns protocols específics, són alguns dels criteris que ha valorat la SEAIC, a més de la coordinació amb l’Atenció Primària. Cal tenir en compte que la vacunació antial·lèrgica no és un tractament exempt de riscos, i per això requereix un diagnòstic molt precís realitzat per un al·lergòleg i que els pacients estiguin controlats per professionals degudament formats i seguint les directrius estrictes que garanteixin la seva seguretat.

A la Unitat d’Immunoteràpia d’Althaia s’hi administren, de forma segura i controlada, les vacunes amb al·lèrgens per al tractament de malalties d’al·lèrgies respiratòries com poden ser la rinitis i l’asma al·lèrgiques. També s’hi administren les vacunes als pacients al·lèrgics al verí d’himenòpters –abelles i vespes– i algunes vacunes específiques per a l’al·lèrgia a aliments. Anualment, s’hi apliquen uns 750 tractaments, la major part a pacients amb al·lèrgies respiratòries.

La immunoteràpia específica amb al·lèrgens –vacunes per a l’al·lèrgia– és en l’actualitat l’únic tractament específic capaç de modificar el curs de la patologia al·lèrgica aconseguint que en millorin els símptomes, es redueixi l’ús de medicació simptomàtica i es freni la tendència al progrés de la malaltia. L’acreditació d’Unitat d’Immunoteràpia Avançada té una vigència de cinc anys. L’any 2019, el Servei d’Al·lergologia d’Althaia va obtenir la certificació d’excel·lència per a la Unitat d’Asma Greu, un reconeixement atorgat també per la SEAIC.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
Fundació ”la Caixa” signa un conveni amb Althaia
SANITAT
Althaia clou la 10a edició del Voluntariat Jove d’Estiu
SANITAT
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys

SANITAT
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia
ACTUALITAT
Althaia i el Parc de la Séquia impulsen un projecte d’horticultura
ACTUALITAT
El Centre Residencial La Llum celebra el 24è aniversari
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]