Dimecres 12 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Administratius i personal de neteja, els més buscats als Serveis Locals d’Ocupació del Bages fins juliol
Aquests serveis impulsats per la Diputació de Barcelona van atendre el primer semestre de l’any a la comarca 3.780 persones i van facilitar 583 insercions laborals.
Els perfils de neteja estan entre els més buscats.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
01/08/2024 09:50
L'Ajuntament de Manresa recomana desplaçar-se a peu als punts alts i miradors de la ciutat el dia de l'eclipsi solar
700 persones fan ús del Servei de Bugaderia i Dutxe de la Fundació Germà Tomàs Canet
Salut adverteix dels riscos de l'observació directa de l'eclipsi
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat acull la 2a edició del ViuFest
Els Serveis Locals d’Ocupació del Bages van atendre el primer semestre de 2024 un total de 3.780 persones demandants d’ocupació i van facilitar 583 insercions laborals, amb una taxa d’inserció del 15,4%. En aquesta comarca, els Serveis Locals d’Ocupació van atendre 466 empreses i van gestionar 481 ofertes de feina.

Els perfils més sol·licitats el primer semestre de 2024 als Serveis Locals d’Ocupació del Bages van ser perfils administratius amb atenció al públic (9,60%) i personal de neteja (7,50%), seguits per professionals del treball i l'educació social (4%), peons de les indústries manufactureres (3,7%), peons de transport (3,1%), venedors de botigues i magatzems (2,9%), auxiliars d'infermeria (2,9%), cuidadors (2,9%), comercials (2,7%) i cuiners (2,3%).

Les dades de la província

Al conjunt de la província, els Serveis Locals d’Ocupació van atendre el primer semestre de 2024 un total de 62.691  persones demandants d’ocupació i van facilitar 15.059 insercions laborals, amb una taxa d’inserció del 22,1%. Els perfils més sol·licitats el primer semestre de 2024 als Serveis Locals d’Ocupació de la província van ser personal de neteja (9,24%) i perfils administratius amb atenció al públic (8,7%), seguits per venedors de botigues i magatzems (4,28%), peons d’indústries manufactureres (3,93%), cambrers (3,52%), peons de transport (3,41%), ajudants de cuina (2,62%), auxiliars d’infermeria (2,27%), comercials (2,23%) i monitors d’activitats recreatives (2,01%).

Aquestes dades s’extreuen de les ofertes de feina publicades al web de la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació, impulsada per la Diputació de Barcelona. Aquest web gestiona més de 1.000 ofertes cada dia i va rebre l’any passat 3,5 milions de visitants únics amb gairebé 10 milions de pàgines vistes.

Durant el primer semestre de l’any, els Serveis Locals d’Ocupació van gestionar 10.825 ofertes laborals i van atendre 10.208 empreses. Continua  sent majoritari el sector serveis (74,6%), seguit del sector indústria (19,1%), construcció (4,7%) i agricultura (1,5%). Les empreses de menys de 50 treballadors són les que tenen més relació amb aquests dispositius locals (79,4%). Des del punt de vista territorial, les comarques de l’Alt Penedès (23,2%), Osona (21,5%) i Baix Llobregat (21,2%) destaquen per registrar les taxes més altes d’inserció laboral.




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Obertes les inscripcions al programa escolar "Anem al teatre" per al curs 2026-2027
ACTUALITAT
Tractors del Bages i el Moianès proven dispositius per combatre els incendis
ACTUALITAT
Reforç a l'estiu dels serveis i recursos per abordar les violències masclistes i LGBTI-fòbiques

ACTUALITAT
76 municipis rebran la visita de les UMIC durant aquest mes d'abril
ACTUALITAT
Sant Miquel del Fai reobre a partir del 21 de març i es podrà visitar tots els dies
BAGES
Fonollosa rep el projecte per a la restauració de la sagristia de l’església de Sant Vicenç
Solsona exposa públicament les bases dels nous ajuts del Pla de barris per a rehabilitar habitatges
El Departament d’Agricultura alerta de la presència de la xinxa de la colza
Trànsit recomana planificar-se per afrontar els desplaçaments previstos per a l'eclipsi
700 persones fan ús del Servei de Bugaderia i Dutxe de la Fundació Germà Tomàs Canet
Les rutes d’arquitectura que conviden a descobrir la Catalunya Central
Salut adverteix dels riscos de l'observació directa de l'eclipsi
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat acull la 2a edició del ViuFest
El CAT112 reforçarà demà en un 15% la plantilla habitual per respondre a les trucades de l'eclipsi solar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]