Divendres 18 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Can Font i l’antic escorxador seran les visites a la Manresa Desconeguda
El Centre de l’Aigua de Can Font, i l’antic escorxador de la ciutat, que ara forma part del campus universitari de Manresa, són les dues propostes de les visites a la Manresa Desconeguda de la Festa Major d’enguany.
L’antic escorxador de Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
14/08/2024 17:36
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà consultes i queixes a Manresa el 8 d'octubre
Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'
Castellbell i el Vilar aprofitarà les 540 butaques del Teatre Kursaal
El 9è Solxicsona presenta novetats de literatura, ràdio i ciència
El dijous 29 d’agost es durà a terme la primera de les visites. Serà al Centre de l’Aigua de Can Font. Entre les 5 de la tarda i les 8 del vespre, Can Font i el bosc d’alzines, que l’envolta acollirà els visitants per comentar els ‘Usos històrics i actuals de l’aigua de la Séquia: agrícoles, industrials i domèstics’. Documentat ja a l’època medieval, Can Font era un dels masos més importants de la ciutat.  La visita, que durarà aproximadament una hora i 15 minuts, consistirà en un recorregut guiat pel curs de l’aigua de la Séquia que passa pel ramal de Can Font. Es visitarà el Centre de l’Aigua que hi ha a la masia, els dipòsits nous, l’anomenada fàbrica de les puntes que hi ha al costat, i la planta potabilitzadora d’Aigües de Manresa, on es tracta l’aigua perquè pugui arribar a totes les llars. L’endemà, divendres 30, serà el torn de l’antic escorxador.  Sota el títol ‘De les mesures higienistes a una universitat d’excel·lència, la proposta permetrà visitar els antics edificis que conformaven l’escorxador de Manresa, que es va construir a principis del segle XX al que llavors eren els afores de la ciutat.

Es tracta d’un recinte modernista obra de l’arquitecte manresà Ignasi Oms i Ponsa. Un cop restaurat forma part del campus universitari de Manresa. Per un cantó hi ha instal·lacions dels estudis de Fisioteràpia de la Fundació Universitària del Bages, i per l’altra la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa. La visita es durà a terme, entre les 5 de la tarda i les 8 del vespre i durarà aproximadament una hora. També es podrà veure el nou LAB 0-6 que s’ha posat en marxa a l’edifici de la FUB4, i el Centre d’Innovacio en Simulació (CISARC) d’UManresa. Per totes dues visites cal fer reserva prèvia a partir del dilluns 26 d’agost a la pàgina web manresaturisme.cat, o bé presencialment a l’Oficina de Turisme de Manresa, a la plaça Major. Durant la Festa Major també hi haurà jornades de portes obertes a diferents llocs de la ciutat com el carrer del Balç, el Museu de l’Aigua i el Tèxtil, el Museu del Barroc o bé la Casa de la Culla.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR MANRESA 2024   VISITES 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb “La nissaga dels Torroja: de Solsona al món”
MANRESA
Les visites a la Manresa Desconeguda esgoten totes les entrades disponibles
MANRESA
Sis-cents cinquanta alumnes participaran aquest curs en les visites escolars a l'Ajuntament

MANRESA
Manresa viu una Festa Major multitudinària i sense incidents destacables
MANRESA
Manresa ret homenatge a l'Amat-Piniella i Anselm Clavé
MANRESA
El Correfoc posa punt final a una Festa Major molt participada
Covisa Manresa comença aquest dissabte una de les lligues més igualades i imprevisibles
Tot comprant entrades per espectacles del Kursaal
L'Ajuntament de Manresa homenatja Maria Acuña González amb motiu del seu centenari
Ramon Madaula porta aquest diumenge al teatre Conservatori ‘Loop’
La cantant i trompetista Alba Careta presentarà aquest dissabte al teatre Conservatori el quart àlbum
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà consultes i queixes a Manresa el 8 d'octubre
Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'
Castellbell i el Vilar aprofitarà les 540 butaques del Teatre Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]