Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les obres per ampliar les voreres i millorar el recorregut del carrer Nou de Santa Clara ja al tram final
Fins ara ja s’han completat els treballs entre els dos extrems del carrer Vell de Santa Clara i el carrer del Peix. El conjunt de l’obra estarà completada a finals de setembre i suposarà la consolidació del recorregut de vianants creat durant l’emergència sanitària.
L'alcalde Marc Aloy acompanyat de veïnes de les Escodines durant la visita. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
15/08/2024 13:38
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
Els alcaldes de Sant Fruitós i de Sant Vicenç preocupats per la inseguretat a Manresa
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
Les obres de millora dels recorreguts de vianants i l’ampliació de les voreres del carrer Nou de Santa Clara ja es troben en la seva part final. Fins ara ja s’ha executat tota la primera fase i el 50% de les obres corresponents a la segona fase. Aquesta setmana, l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, acompanyat de la presidenta de l’Associació de Veïns i Veïnes de les Escodines, Carme Carrió Salabarnada, i altres veïnes del barri, ha visitat les obres per conèixer de primera mà la seva evolució.

La primera fase de l’actuació ha suposat l’ampliació de la vorera del tram estret del carrer Nou de Santa Clara, entre els dos extrems del carrer Vell de Santa Clara. Aquesta part ja està completada: a la banda dreta en sentit ascendent, la nova vorera fa 2,46 metres d’amplada, mentre que a l’altra banda en fa un, i deixa una calçada de tres metres.

Pel que fa a la segona fase de l’obra, ja s’ha executat l’ampliació de la vorera fins al carrer del Peix a la banda dreta en sentit ascendent, amb una amplada de 5,65 metres. També s’està pavimentant l’ampliació de la vorera del davant, a la cantonada amb el carrer Sant Maurici. I s’estan portant a terme els treballs d’ampliació de la vorera des del carrer del Peix fins al convent de Santa Clara. La previsió és que les obres estiguin completades a finals del mes de setembre, amb l’excepció de la part de la Creu del Tort, que serà objecte d’una altra actuació que es preveu començar aquesta tardor.

L’ampliació de les voreres i millora de l’itinerari per a vianants va acompanyada d’una millora de la xarxa d’aigua potable i de sanejament que ja està completada. Les obres es van iniciar el passat 3 de juny i suposen la consolidació dels espais ampliats amb pintura i torretes durant l’emergència sanitària. També es milloraran les condicions bioclimàtiques del recorregut amb la plantació de nou arbrat, que es preveu fer el mes de desembre, ja que és el moment idoni de l’any per realitzar-la. Suposarà la plantació d’un total de 43 arbres, dels quals 29 seran de l’espècie Pistacia Chinensis (Noguerola de la Xina), i 14 de l’espècie Malus Prairie (Pomera ornamental). També s’instal·larà una xarxa de reg per aquest nou arbrat.

El cost total de la intervenció és de 448.135,75 euros, dels quals Aigües de Manresa n’ha aportat 61.729,86, que són els corresponents a la renovació de les xarxes d’aigua i clavegueram. L’obra permet fer un pas important per acabar de completar l’eix de vianants que connecta la plaça Major amb el barri de la Balconada, que passa per les Escodines, el Convent de Santa Clara, la Creu del Tort i l’hospital de Sant Joan de Déu, amb l’objectiu d’oferir un itinerari a peu agradable i segur. Un cop finalitzi l’actuació a Santa Clara, només quedarà pendent el tram entre el carrer Vell de Santa Clara i l’encreuament del carrer Sant Bartomeu i el carrer dels Caputxins, davant del Casal de les Escodines.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SEGURETAT VIARIA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
MANRESA
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
MANRESA
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme

MANRESA
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
CULTURA
Presentats els actes del 125è aniversari de l'Orfeó Manresà
MANRESA
Nova edició de la jornada empresarial "Manresa Futur"
El Raïm: temps de verema
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme
El Bages registra la millor valoració turística online des del 2020, amb un 9,06 sobre 10
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]