Dissabte 15 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

7 consells de consum per afrontar la pujada de setembre
L’inici de curs i el retorn a la rutina implica despeses extraordinàries al setembre, que se sumen a les de l’estiu. Aquest mes pot ser un bon moment per analitzar on se’n van els nostres diners i plantejar-se nous propòsits per millorar l'economia familiar, com ara els que proposa personal expert en Consum de la Diputació de Barcelona.
Setembre és bon mes per revisar contractes i ofertes de subministraments.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
11/09/2024 14:53
Exposició-Subhasta de Pintures contra el Càncer al Casino de Manresa
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern
Torna Pierre Oriola: un lluitador de la casa a la pintura del BAXI Manresa
1. Planificar un pressupost: És important saber quant ingressem i identificar els pagaments fixos que no podrem evitar: portar un control de quants diners ens sobren ens permetran establir prioritats. Habitualment només recordem els pagaments més importants com la hipoteca o les factures de subministraments, però cal tenir presents les despeses més petites del dia a dia, com el cafè del matí o els àpats fora de casa. Tot suma.

2. Eliminar les despeses innecessàries: La tornada a la normalitat pot ser una bon moment per plantejar-nos quin tipus de despeses estem fent de manera innecessària. Donar-nos de baixa d'una subscripció o servei al qual no donem gaire ús o revisar els contractes i analitzar si hi ha algun concepte que sigui prescindible, ens pot ajudar a equilibrar la nostra economia.

3. Reduir les despeses fixes de casa: Un consum responsable dels subministraments de la llar sempre ens ajudarà estalviar. D’altra banda, setembre és un mes en què moltes companyies de sector elèctric com ara l'electricitat, les telecomunicacions o assegurances llancen campanyes de reducció de preus per intentar captar nous clients. Revisar les ofertes i valorar si s’adapten a les nostres necessitats ens pot incentivar a canviar de proveïdor.

4. Estalviar en transport: Anar a la feina a peu o amb bicicleta permet és saludable i, a més permet estalviar. Si cal transport públic, els trens de mitja distància i rodalies són gratuïts fins al 31 de desembre sol·licitant l'abonament a les estacions. Una altra possibilitat és posar-se d’acord amb persones properes i organitzar un sistema per compartir cotxe.

5. Reciclar sempre que sigui possible: No cal comprar-ho tot nou. Per exemple si hi ha nens a casa, possiblement part del material escolar serveix d'un curs per a l’altre. Una altra alternativa per estalviar són les botigues i pàgines web especialitzades en productes de segona mà, on es poden trobar objectes en molt bon estat.

6. Comparar preus abans de comprar i aprofitar les ofertes: Comparar preus en diferents establiments sempre farà que la butxaca surti beneficiada, ja que pot haver-hi diferències considerables. Una bona opció és aprofitar les ofertes del comerç de proximitat.

7. Tenir precaució amb els préstecs i l'ús indiscriminat de les targetes de crèdit: Les dificultats per fer front a pagaments extraordinaris després de les despeses  de les vacances porta algunes famílies a contractar crèdits ràpids. Cal recórrer-hi només quan sigui estrictament necessari, i sempre sospesant la capacitat de la família per fer front als nous pagaments que comportarà el crèdit o l’endarreriment del pagament de la despesa.

La Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Suport a les Polítiques de Consum, dona suport tècnic i econòmic als municipis de la província per desenvolupar polítiques públiques de suport dels drets de la ciutadania en l’àmbit de consum i promoure el consum responsable. A més, en el cas dels ajuntaments que no disposen de serveis propis, la Diputació de Barcelona ofereix informació i assessorament a la ciutadania per resoldre conflictes de consum, i tramitació de denúncies i reclamacions, mitjançant les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSUM   CONSELLS   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi
ACTUALITAT
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals

MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals
ACTUALITAT
Drets i deures de bars i restaurants en les reserves i l'atenció
ACTUALITAT
Més d'una trentena de municipis rebran Punts Lila aquest agost
Un arbre de Nadal a la Plaça Neus Català de Manresa
Exposició-Subhasta de Pintures contra el Càncer al Casino de Manresa
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
El Festival Gastronòmic Solidari per la Fundació Impulsa recapta 22.230 euros
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern
Torna Pierre Oriola: un lluitador de la casa a la pintura del BAXI Manresa
El Vic-Manresa, en directe aquest dissabte a Esport Central
Les claus per estalviar diners


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]