Dimecres 05 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El procés de digitalització dels terminals de la teleassistència arriba a més de 40.000 llars
La Diputació de Barcelona substituirà el 60% dels aparells analògics d’aquí al 2025 amb l’ajut del fons Next Generation EU, amb l’objectiu d’avançar cap a la teleassistència predictiva i cognitiva.
El procés de digitalització dels terminals de la teleassistència arriba a més de 40.000 llars. Foto: DIBA

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/10/2024 15:33
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
El Miracle s'omple d'economia solidària rural
El procés de digitalització del Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona, que està portant a terme des del 2021 amb el suport del fons Next Generation de la Unió Europea (NGEU),  ja ha arribat a més de 40.000 llars de la província, el 40% del total. La corporació té previst substituir el 60% dels terminals analògics d’aquí al 2025 amb l’ajut d’aquest fons.

A partir de l’any 2021, coincidint amb l’inici d’un nou contracte de prestació, s’aposta per iniciar una transició digital del servei, amb l’objectiu d’avançar cap a la teleassistència predictiva i cognitiva (capaç de predir necessitats i situacions de risc), amb la substitució progressiva dels terminals analògics a les llars per terminals digitals.

Una altra actuació que s’està duent a terme és l’ampliació de les llars connectades amb ‘Tot en un sensor’, un projecte basat en eines d’intel·ligència artificial per detectar canvis d’hàbits que poden indicar estats inicials de deteriorament cognitiu o problemes de salut física i/o mental. A l’actualitat hi ha 382 persones usuàries actives (299 dones i 83 homes) i l’objectiu amb els NGEU és arribar a les 900 llars sensoritzades. Per tant, a hores d’ara, s’ha cobert el 42,4% de l’objectiu.

La tercera línia d’actuació en aquest procés de digitalització és la implementació de tecnologia de suport per a l’estimulació cognitiva dels usuaris. Amb aquest objectiu, s’han adquirit un miler de tauletes que es començaran a distribuir el 2025 entre aquelles persones usuàries que no en disposen, i així poder contribuir a la reducció de l’escletxa digital.

Per reforçar aquestes tres línies d’actuació encaminades a la digitalització del servei, la Diputació de Barcelona rebrà 6,9 milions d’euros fins a finals del 2025. Aquest finançament serà a càrrec del fons Next Generation EU que gestiona el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, destinat a projectes tecnològics al servei de l’atenció i la cura de les persones. 

El SLT garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any a persones que poden estar en situació de risc per raons d’edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat i/o dependència. Actualment és el servei social amb major cobertura a la província. El 2023 va fer gairebé 1,5 milions de trucades i es van atendre prop de 750.000.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TELEASSISTÈNCIA   DIBA   GENT GRAN 
També et pot interessar:
MANRESA
S'obren les inscripcions del taller de cant coral "Cançons de tots els temps" pel curs 2026-2027
ACTUALITAT
Obertes les inscripcions al programa escolar "Anem al teatre" per al curs 2026-2027
ACTUALITAT
Tractors del Bages i el Moianès proven dispositius per combatre els incendis

ACTUALITAT
Reforç a l'estiu dels serveis i recursos per abordar les violències masclistes i LGBTI-fòbiques
MANRESA
Torna la Mostra de treballs de la gent gran de Manresa a l'Espai 7 del Casino
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
Augmenta la probabilitat de fortes pluges que poden anar acompanyades de tempesta i pedra
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
El Miracle s'omple d'economia solidària rural


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]