Dimarts 08 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Nova edició de “Cultura Emprenedora a l’Escola”
Enguany el projecte treballa el concepte del benestar emocional com a motor de l’aprenentatge.
Alumnes venen els seus productes al mercat. Imatge d'una edició anterior del programa CuEmE.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
26/10/2024 14:45
L'Ajuntament destina més de 320.000 euros en obres de manteniment i millora als centres educatius
El programa 'La tarda és extra!' amplia l'oferta d'activitats extraescolars
Fundació ”la Caixa” signa un conveni amb Althaia
La Clínica Odontològica Universitària rep els primers 46 estudiants
Actualment hi participen al programa 59 ens locals, 112 municipis, 298 escoles, més de 480 cooperatives i 11.700 alumnes. La base del programa és la creació i gestió d’una cooperativa escolar per part de l’alumnat al llarg del curs lectiu. El CuEmE segueix creixent, amb més de 8 escoles que s’hi sumen enguany, amb les quals s’ha arriba a 298 que en formen part. La creació de més de 480 cooperatives, la participació de 11.700 alumnes de tota la província i 2.900 projectes d’emprenedoria realitzats en les diferents edicions. A més, aquest any Santa Perpetua de la Moguda s’incorpora com a municipi nou.

Com cada any, es vincula la presentació del nou curs amb un tema central, que en aquest cas és el benestar emocional. És per això que en aquesta edició el programa presenta el vídeo “Les emocions com a motor de l’aprenentatge” Paral·lelament, i dins les accions previstes per la Diputació en matèria educativa, el proper 29 d’octubre tindrà lloc el XXXII Fòrum de l’Educació Local amb la temàtica: “Educació i benestar emocional: què podem fer des del món local?”

El CuEmE, enguany, ajudarà els alumnes a gestionar les emocions, mantenir una autoestima saludable i establir relacions positives. En relació al programa el diputat d’Educació Joan Galiano ha posat en valor que “aquest any la temàtica gira entorn al benestar emocional i està alineada precisament amb una de les línies estratègiques de la Diputació”. “El programa ens aportarà uns valors que ens ajudaran a aconseguir els objectius que ens hem marcat des de la corporació en aquest sentit”, ha afirmat.   

De la seva banda la diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Ana Maria Martínez ha subratllat que fomentant la cultura emprenedora a través del benestar emocional “es generen entorns de confiança entre l’alumnat i habilitats que són fonamentals per a l’emprenedoria, com és la presa de decisions, valorant les opinions dels companys que formen les cooperatives i generant consens”.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CULTURA EMPRENEDORA A L'ESCOLA   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El programa "Escolta Jove" ha atès més de 267.000 persones en quatre anys
ACTUALITAT
Suport als municipis per a un estiu lliure de violències masclistes
ACTUALITAT
BIBLIOBÚS+ inverteix prop de 3,5 milions d'euros en renovar vehicles

ACTUALITAT
Suport al món local en la lluita contra la segregació educativa
ACTUALITAT
Reforç de les inspeccions per evitar intoxicacions alimentàries a l'estiu
ACTUALITAT
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
Una de les escenes de l'obra el Retaule del Flautista
Es reforcen els serveis de mobilitat coincidint amb l'inici del curs escolar
L'Ajuntament destina més de 320.000 euros en obres de manteniment i millora als centres educatius
El programa 'La tarda és extra!' amplia l'oferta d'activitats extraescolars
El Museu rep una donació d'un conjunt d'obres dels artistes Coloma Medina Jorba i Lluís Garcia
Fundació ”la Caixa” signa un conveni amb Althaia
La Clínica Odontològica Universitària rep els primers 46 estudiants
Manresa acollirà la tercera edició de Dona Enginyera


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]