Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

MoMa Espai Cultural presenta una nova programació de 15 tallers culturals d'adults per a aquest hivern
La programació consta de 15 propostes de tallers culturals que duraran de gener a març.
MoMa Espai Cultural presenta una nova programació de 15 tallers culturals d'adults per a aquest hivern.

CULTURA / Redacció/Sergi Vàzquez  
02/12/2024 12:17
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
El centre cultural MoMa Espai Cultural presenta una nova programació de tallers culturals per a adults que es duran a terme aquest hivern. Les inscripcions s'obriran el dilluns 2 de desembre. Una proposta de 15 tallers de diferents disciplines (història i política, literatura, física quàntica, art, òpera, losoa, ioga, txikung, dibuix, cinema, fotograa, ceràmica, nutrició, moda i idiomes.) que començaran la tercera setmana de gener i la majoria constaran de 10 sessions. Els cursos seran impartits per professionals especialistes en els seus àmbits i inclouran sessions pràctiques i teòriques per a grups molt reduïts d’entre 4 i 12 alumnes, en funció del taller.

Les 15 propostes de tallers

La programació de tardor consta de: 6 propostes d’art i pensament com el taller “Muses o creadores? El paper de la dona en la història de l’art” (divendres de 10:30 a 12 h), un curs impartit per la doctora en història de l’art, Diana Rossell, que ens parlarà de la història poc explicada de les dones que van desaar les normes i van deixar empremta en el món de l’art; “Disseccionem els grans temes de la Filosoa” (dimarts de 10 a 11:30 h), un curs impartit per en Lluís Cerarols, amb el qual tractarem i debatrem alguns dels temes més recurrents de la Filosoa servint-nos d’alguns textos d’autors clàssics i contemporanis;

“Trencant tòpics de la Història del Cinema” (dijous de 10:30 a 12 h), un curs en el qual el director de cinema Gerard Quinto ens farà un repàs de la història del cinema tot trencant tòpics, plantejant preguntes i aportant una visió moderna del setè art; “L’Òpera romàntica francesa del segle XIX” (dimecres de 10:30 a 12:30 h), un taller impartit pel músic Guillaume Terrail, que se centrarà a parlar de l’òpera romàntica francesa del segle XIX i els seus principals compositors gaudint de sessions dinàmiques, anàlisis musicals i fragments musicals en viu; “Clàssics d’avui i sempre: literatura anglesa escrita per dones” (divendres de 10:45 a 12 h), un taller a càrrec de Luisa Negrete amb el que explorarem alguns textos escrits per dones que s’han convertit en clàssics de la llengua anglesa i que travessen gèneres com la ciència-cció, el gòtic i els contes de fades i “Textile Patterns. Com l'art i el context històric han inuït en l'estampació tèxtil” (dijous de 10 a 12 h), un taller impartit per la Núria Malé amb el que a través d’un recorregut històric, geogràc i tècnic per l’estampació tèxtil, aprendrem com neix una col·lecció pròpia.

També inclou 2 propostes de tallers d’història i ciència: “Història clàssica: l’origen de la política actual” (dilluns de 10:30 a 12 h), impartit per l’Antoni Sancristòfol, i amb el qual es veuran alguns referents polítics clàssics de la història contemporània occidental a partir d’un repàs panoràmic de la història de Grècia i Roma antiga i “Introducció a la física quàntica” (dijous de 19 a 20:30 h), a càrrec del físic Àlez Vilchez, amb el qual ens iniciarem al món de la física quàntica i en comprendrem les idees fonamentals. 3 propostes d’expressió i creativitat: “L’art mil·lenari de la ceràmica”, impartit per l’Emma Nuevo (dilluns de 10:30 a 13 h), un curs amb el qual veurem algunes tècniques antigues, treballarem el fang, donarem forma a les nostres idees amb les mans i estarem en contacte amb els elements; “Fotograa creativa amb mòbil”, un curs de fotograa impartit per la Lin Aquino (dijous de 10 a 12 h) amb el que aprendrem a treure partit al nostre mòbil, començant des d’allò més bàsic ns a crear les teves pròpies fotograes, vídeos i reels creatius d’una forma senzilla i, per últim, el taller “Aprèn a dibuixar a través dels grans mestres”, impartit per l’Àngels Comellas (dimarts de 10 a 11:30 h), amb el que es treballarà el grat, el carbonet i la tinta mentre s’analitza la tècnica i la història d’alguns dels autors més importants de la història de l’art.

1 proposta d’idiomes amb el taller “Conversem en anglès. Shall we?” (dimecres de 10 a 11:30 h), impartit per la Grace Schairer. Un taller per millorar les habilitats de conversa en anglès i guanyar conança en la comunicació oral. I, nalment, 3 propostes de salut i activitat física: el curs “Descobreix la pràctica del Txi Kung” (dilluns de 10 a 11 h), a càrrec de l’especialista Lidia Busquets; el curs “Viure 3.0: Hàbits per viure més i millor” a càrrec de la infermera i doctora en nutrició Mireia Vilafranca, amb qui parlarem de la importància de l'activitat física, l'alimentació equilibrada, el descans adequat, la salut mental i la minimització dels disruptors endocrins com a eines per augmentar la longevitat i la qualitat de vida; i el taller de “Hatha ioga” impartit per en Vicente Castañar (dijous de 10 a 11:15 h).

Inscripcions
Les inscripcions als tallers d’hivern estaran obertes a partir del dilluns 2 de desembre i ns al dia abans de començar els tallers i es podran fer presencialment al centre (Passatge del Ginjoler, 4, Manresa), per telèfon (937 014 920) o per correu electrònic (moma@momaespaicultural.com).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MOMA   ESPAI CULTURAL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
ACTUALITAT
MoMa Espai Cultural presenta una nova programació de 18 tallers culturals d'adults
ACTUALITAT
MoMa organitza la conferència musicalitzada “Clara Schumann: una dona del romanticisme”

ACTUALITAT
Aquest mes de gener el Club de Lectura de la Llibreria Downtown comentarà “Hamnet”
ACTUALITAT
MoMa Espai Cultural organitza la xerrada, l'anglès com a llengua internacional
FOTOGRAFIA
Exposició "Records d’una postal", de Josep Galera, en el marc dels 50 anys de Foto Art Manresa
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments
Imagina’t portarà aquest diumenge al teatre Conservatori el clàssic de ‘L’illa del tresor’
Oberta la convocatòria per a la direcció del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]