Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El solsoní David Caelles presenta el llibre sobre el fet geganter
La convocatòria, dissabte al matí a la biblioteca, inclou també una exposició artística fruit del projecte de recerca.
David Caelles presentarà l’obra juntament amb Dafne Muntanyola. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
06/12/2024 12:29
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’antropòleg i humanista solsoní David Caelles i Fernández (2000) presenta a casa el llibre Les gegantes, un complement dels gegants? El fet geganter des d’una perspectiva de gènere i interseccional (Parcir Edicions, 2024). Serà aquest dissabte, 7 de desembre, a dos quarts de dotze del migdia a la biblioteca Carles Morató amb la participació de Dafne Muntanyola, professora de sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona  (UAB) i autora del pròleg.

Amb aquesta obra, Caelles culmina una investigació etnogràfica que, per primera vegada, analitza el fet geganter català, tant la imatgeria festiva com l’estructura social, des d’una perspectiva de gènere. El llibre parteix del seu treball de fi de grau en Humanitats, que va ser guardonat per l’Observatori per a la Igualtat de la UAB.

Exposició

Aquesta presentació inclourà també, durant tot el dissabte al matí a la biblioteca, una exposició artística sobre el projecte del mateix autor L’ímpetu de les gegantes. Hi seran presents les gegantes Chimamanda i Maria, presentades fa poc més d’un any al teatre comarcal i actualment restaurades. La seva singularitat rau en el fet que es tracta de la primera parella de gegantes no-heterosexuals de Catalunya, plantejades per transgredir els estereotips i rols de gènere tradicionalment perpetuats en el si de la cultura popular.

El llibre que David Caelles presenta dissabte aporta, segons ell, una mirada històrica de múltiples manifestacions folklòriques de la cultura popular catalana. La recerca es basa en un mostratge de 900 gegants i gegantes i en les festes del Carnaval, el Corpus i la Festa Major de Solsona, la Mercè de Barcelona i la Patum de Berga. A partir dels resultats obtinguts, es presenten un seguit de propostes per tal d’incorporar la perspectiva de gènere en aquest món festiu i el seu patrimoni.

Presentació del llibre Les gegantes, un complement dels gegants? El fet geganter des d’una perspectiva de gènere i interseccional (Parcir Edicions, 2024) i exposició artística
Dia: dissabte 7 de desembre
Hora: 11.30 h / exposició durant tot el matí, fins a les 13.30 h
Lloc: saló de les Homilies d’Organyà
Entrada: gratuïta



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   FET GEGANTER  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
SOLSONÈS
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
SOLSONÈS
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi

SOLSONÈS
S’obren les inscripcions als casals gratuïts de setembre de Solsona, Olius i Torà
SOLSONÈS
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals
SOLSONÈS
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb “La nissaga dels Torroja: de Solsona al món”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]