És en memòria d’aquesta nova víctima, que convoquen aquest tall i per reconfortar als familiars i amics, posar de manifest que en aquest punt la densitat de trànsit supera els 30.000 vehicles diaris, a partir d’una densitat de 20.000 vehicles el desdoblament és inevitable, si la via hagués estat desdoblada aquest accident no hagués estat possible.
Desdoblar la C-55 en el seu tram sud (Abrera-Manresa), no és un acudit dels convocants del tall, sinó la resposta a l’alta sinistralitat, a la gravetat dels accidents, i la continua congestió de la via, resoldre la ratera que suposa el migrat disseny de la via, que també segresta el progrés econòmic i social de les comarques centrals.
Les autoritats de Catalunya tenen deixats a la mà de Déu, pel que fa a inversions en infraestructures viàries, i restem condemnats a l’ostracisme des del restabliment de la Generalitat de Catalunya. La densitat de trànsit de la C-55 va dels més de 45.000 vehicles diaris a la ronda de Manresa fins a Castellgalí, als més de 33.000 vehicles diaris entre Castellbell i Monistrol de Montserrat, passant per més de 25.000 vehicles en els trams de menor densitat. (Segons les dades del Departament de Territori).
Si ho comparem amb les directives de la Unió Europea que recomanen el desdoblament urgent en el cas de superar densitats de trànsit de 15.000/20.000 vehicles diaris, queda palesa la incompetència i la manca d’empatia amb les víctimes de la C-55, i amb el progrés de les comarques central de Catalunya, per part dels distints governs que han passat pel Departament de Territori.