Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Cep, Tina i Vi": El llegat fotogràfic del vi al Bages
Aquest dimecres 12 de febrer ha tingut lloc l'acte d'entrega del recull fotogràfic "Cep, Tina i Vi" a les Biblioteques amb DO.
"Cep, Tina i Vi": El llegat fotogràfic del vi al Bages.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/02/2025 12:24
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
L'esdeveniment s'ha celebrat a les 12h a l'Espai Tines d'Artés, annex al Museu d'Artés, i ha comptat amb la presència de representants institucionals i culturals del territori com Alba Pérez, alcaldessa de Navarcles, i Ingrid Palacios, regidora del mateix municipi; Enric Forcada, alcalde d'Artés; Jordi Solernou, alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, acompanyat de Montse Jové, regidora de Cultura; Sergi Grau, alcalde d'Avinyó; i Xavier Racero Esquius, regidor de Cultura, Patrimoni i Medi Ambient de Sant Fruitós de Bages. També hi assistirà Josep Maria Claret, vicepresident de la DO Pla de Bages, en representació del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Pla de Bages i les diferents representants de cada Biblioteca amb DO.

L'Espai Tines d'Artés és un nou centre d'interpretació vinculat al passat vitivinícola del poble. Situat en un entorn històric del casc antic, al costat de l'església romànica de Santa Maria, aquest espai consta de nou tines museïtzades i és un espai idoni per posar en valor la cultura de vi. Enric Forcada, alcalde d'Artés i Mireia Vila, historiadora, han ensenyat i explicat el projecte de la casa museu a mans de l'Ajuntament d'Artés.

"Cep, Tina i Vi" és una iniciativa conjunta entre el Centre d'Estudis del Bages i el Consell Regulador de la DO Pla de Bages que busca preservar i divulgar la memòria popular de la vinya i el vi al Bages. Aquest projecte ha documentat, mitjançant imatges històriques i testimonis visuals, l'evolució del paisatge vitivinícola i de les tradicions vinculades a aquest sector. Fins ara, aquest recull s'havia mantingut en format digital, accessible a través del web oficial del projecte, però aquest any, en el marc del 30è aniversari de la DO Pla de Bages aquest 2025, se n'ha fet un recull en paper de només 20 exemplars per a que les imatges puguin estar a disposició de tothom a través les biblioteques. Aquesta iniciativa permet posar en valor la importància patrimonial d'aquest material i assegurar-ne la seva preservació i consulta pública a través de les Biblioteques amb DO. El recull es podrà consultar i agafar en préstec properament a les biblioteques d'Artés, Avinyó, Manresa – Ateneu les Bases, Navarcles, El Pont de Vilomara i Rocafort, Súria, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada i Sallent.

En paraules de Josep Maria Claret, vicepresident de la DO Pla de Bages: "Recopilar aquesta memòria i fer-la accessible al públic a través de les biblioteques és una manera d'honorar la feina de generacions de viticultors, també el nostre passat vitivinícola i de garantir que aquest llegat pervisqui en el temps. Les biblioteques són un canal fonamental per a la divulgació d'aquest coneixement, ja que preserven la nostra història i són espais de transmissió cultural oberts a tothom. El vi forma part de la nostra identitat, i projectes com aquest ens permeten connectar amb la nostra història, entendre-la i transmetre-la a les futures generacions."

L'acte d'entrega ha estat també el marc ideal per anunciar el guanyador del concurs fotogràfic d'Instagram "Vinstagram Pla de Bages 2025", en el marc de la tretzena edició de "Biblioteques amb DO", el projecte que porta la cultura del vi a les biblioteques públiques de Catalunya. El concurs valora la fotografia com a eina per captar i transmetre l'essència de la cultura del vi al territori. Aquest concurs, organitzat per la DO Pla de Bages en col·laboració amb les Biblioteques amb DO, incentiva la participació ciutadana i reforça la importància del patrimoni vitivinícola a través de la imatge. La DO Pla de Bages reafirma, amb aquesta acció, el seu compromís amb la difusió de la cultura de vi i la memòria històrica del sector vinícola al Bages. Amb l'entrega del recull fotogràfic "Cep, Tina i Vi" a les Biblioteques amb DO, es garanteix que aquest llegat històric i cultural arribi a totes les llars del territori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DO PLA DE BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
BAGES
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages
BAGES
La DO Pla de Bages participa en la jornada de dones del món del vi a Mallorca

BAGES
Produccions audiovisuals sobre el món de la vinya, el vi
LA FOTO DEL DIA
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]