Dissabte 07 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Geoparc de la Catalunya Central fa xarxa amb la resta de Geoparcs
Representants del Geoparc han participat a la 51a reunió del Comitè de Coordinació de la Xarxa de Geoparcs Europeus.
El Geoparc de la Catalunya Central fa xarxa amb la resta de Geoparcs Unesco d’Europa.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/03/2025 15:14
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
El president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, i el seu director científic, Ferran Climent, van participar a la 51a reunió del Comitè de Coordinació de la Xarxa de Geoparcs Europeus que va tenir lloc a París la setmana passada. El comitè es reuneix dues vegades l’any, una de manera presencial i l’altra en línia. Tot i que la trobada presencial es fa sempre en un geoparc diferent, en aquesta ocasió el Comitè es va reunir a la seu de la Unesco de la capital francesa per commemorar el desè aniversari de la creació del Programa Internacional de Ciències de la Terra i Geoparcs d’aquest organisme.

La reunió va tenir un alt nivell institucional ja que hi van intervenir els ambaixadors permanents a la Unesco de diferents països. En el cas d’Espanya, hi va assistir Miquel Iceta, que també es va reunir amb els representants de la Xarxa Espanyola de Geoparcs Mundials per parlar sobre la situació dels geoparcs a Espanya i el programa dins la Unesco.

Durant les jornades es van fer diferents sessions de debat i votacions sobre assumptes propis de la xarxa, així com també sessions obertes amb taules de debat en què van participar membres del comitè i representants de la Unesco. S’hi van exposar diferents experiències de treball conjunt en els objectius compartits tant per la xarxa com per la Unesco, i que són el patrimoni, l’educació, la recerca, el canvi climàtic, i el desenvolupament sostenible i de els comunitats, entre altres. El Comitè de Coordinació és l'únic òrgan de decisió de la xarxa europea pel que fa a les qüestions regionals. A nivell general, té per sobre la Xarxa Mundial de Geoparcs, que agrupa els 224 geoparcs d’arreu del món.

El president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, destaca la importància de treballar conjuntament amb la resta de geoparcs, tant d’Europa com d’arreu del món. En aquest sentit, afirma que les reunions “són un espai per compartir experiències i inquietuds entre territoris molt diferents però que compartim una mateixa visió orientada al desenvolupament sostenible i la posada en valor dels nostres territoris mitjançant el nostre patrimoni geològic, així com un moment on poder debatre sobre l’organització, la gestió i el funcionament de la xarxa”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GEOPARC   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic

CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]