Dilluns 08 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Insten el govern a repensar-se el vot en contra del centre de reducció de danys
El grup de l’oposició defensa que la mesura que van proposar al ple per abordar l’alcoholisme i altres drogodependències no és incompatible amb l’estratègia que el govern diu defensar.
Fem Manresa insta el govern a repensar-se el vot en contra del centre de reducció de danys.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez  
30/03/2025 13:16
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Totes les finals del Play-off d'ascens avui en directe a Esport Central
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Fem Manresa insta el govern d’ERC, PSC i Impulsem a repensar la posició sobre la proposta de crear un centre de reducció de danys a la ciutat. Això, després que l’executiu municipal votés en contra de la moció presentada per la candidatura de l’oposició, amb la que defensava crear a Manresa un centre per abordar els problemes d’alcoholisme i altres drogodependències. Un tipus d’instal·lació que ha demostrat ser efectiva en altres ciutats, assenyalen des de Fem Manresa, per reduir els riscos associats al consum de drogues i facilitar l'accés a tractaments de desintoxicació i rehabilitació. Des de la formació veuen incomprensible el vot en contra del govern, i lamenten que el justifiqués argumentant que la proposta no va en la línia de la seva estratègia, abanderant l’anunciat centre de baixa exigència que no compliria la mateixa funció que un centre de reducció de danys.

Concretament, des de Fem Manresa remarquen que un centre de reducció de danys no seria incompatible amb el centre de baixa exigència que el govern vol impulsar, i que ambdós serveis tenen objectius diferents: mentre que el centre de baixa exigència està pensat per oferir atenció a persones en situació de sensellarisme, el centre de reducció de danys se centra en l'acompanyament de persones amb drogodependències. Així, seria una aposta més orientada a disminuir la incidència de malalties, reduir la mortalitat associada al consum de drogues i facilitar la integració de les persones usuàries a processos de desintoxicació i rehabilitació. Fem Manresa també veuen amb preocupació les declaracions fetes per la regidora de Drets Socials, Mariona Homs, durant el debat de la moció. Especialment, el moment en què la regidora va demanar a altres grups de l’oposició si “eren conscients que hi hauria persones punxant-se en una instal·lació de l’Ajuntament”, amb l’objectiu que es replantegessin el vot a favor de la iniciativa.

Per Fem Manresa, aquesta afirmació tergiversa el sentit de la proposta d’un centre de reducció de danys, que no pretén perpetuar el consum de drogues, sinó garantir que les persones que ja consumeixen ho facin de manera més segura, fora de la via pública, i que se’ls hi asseguri un acompanyament professional per accedir a tractaments de desintoxicació i rehabilitació. Ara, amb la moció inicial rebutjada, des de Fem Manresa fan una crida al govern municipal per reconsiderar la posició i fer una aposta decidida per polítiques de salut pública basades en l'evidència i el respecte pels drets de totes les persones. També amb un centre de reducció de danys, útil per abordar les drogodependències com un problema de salut pública, i no limitar-se a tractar-lo amb mesures policials ineficaces, estigmatitzant a les persones addictes i només desplaçant el problema de lloc.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa reclama al govern "pressió activa" per exigir la recuperació del servei de rodalies
POLÍTICA
“Ara parla Manresa”, posada en marxa aquest dissabte a Manresa

POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per ampliar el parc públic d'habitatge i frenar l'especulació
Isdin, la protecció catalana contra el sol que arriba a mig món
Núvols amb llarga exposició
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
Modificacions de trànsit per als vehicles autoritzats a causa de les obres al carrer Guimerà
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]