Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona organitza una jornada tècnica sobre la manca de relleu generacional al comerç local
La cita, el 29 de maig a la biblioteca, dona veu a botiguers i exbotiguers i s’adreça a tècnics i regidors.
Solsona organitza una jornada tècnica sobre la manca de relleu generacional al comerç local.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/05/2025 15:45
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona organitza una jornada per a tècnics, regidors de comerç i desenvolupament local i comerciants amb la idea de reflexionar sobre el present del comerç local i apuntar estratègies de futur per fer front a la manca de relleu generacional. Serà el proper 29 de maig de deu del matí a dues de la tarda a la biblioteca Carles Morató de Solsona.

En aquesta jornada, es donaran a conèixer algunes campanyes locals de Catalunya i botiguers i exbotiguers explicaran el seu testimoni en primera persona. La iniciativa parteix de la constatació que molts establiments comercials familiars i amb una llarga trajectòria s’enfronten al moment delicat que suposa la manca de relleu al capdavant del negoci. Per això es considera important donar veu a cedents i persones reemprenedores perquè comparteixin la seva experiència tant traspassant el negoci com garantint-ne la continuïtat.  

Així, per exemple, hi haurà una taula rodona amb casos pràctics de relleu comercial. Hi intervindran el solsoní Gerard Argerich Solanelles, de la carnisseria Teresa; Anna Arnalot Montane, del Centre Estètic Alba de la Pobla de Segur, i Maria Pedrosa Ordónez, cedent per jubilació de La Mainada de Cardona.

Iniciatives locals

Però què es pot fer des del món local per afavorir la pervivència del teixit comercial, especialment tenint en compte les especificitats dels municipis petits i mitjans? En aquest sentit, s’exposaran iniciatives com la campanya de Solsona per facilitar els traspassos “De mà en mà”, encara activa; una iniciativa de l’Ajuntament de Tremp per fomentar el relleu comercial i agroalimentari al món rural i l’experiència de l’Associació Repoblem per buscar relleu als comerços.

La jornada inclourà una xerrada titulada “El nostre comerç, la nostra vida, el nostre futur”, a càrrec de l’economista, consultor i expert en comerç Jordi Bacaria. També hi intervindran l’alcaldessa de Solsona, Judit Gisbert, la cap de l’àrea de comerç del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya, Marta Raurell, i una tècnica de Reempresa, Marta Aguilar. 

Les inscripcions a aquesta convocatòria, que són gratuïtes, estan obertes fins al dia 27 en línia a https://ja.cat/JornadaRelleuComercialSolsona. Per a dubtes o més informació, es pot contactar amb la tècnica Núria Serena, de la cooperativa Raiels, per correu electrònic a nuria.serena@raiels.cat, o bé al telèfon 669454561.  La jornada “El comerç local, sense relleu generacional? Reflexions de present i estratègies de futur” és organitzada per l’Agència de Desenvolupament Local i està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   COMERÇ LOCAL 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
SOLSONÈS
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
SOLSONÈS
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi

SOLSONÈS
S’obren les inscripcions als casals gratuïts de setembre de Solsona, Olius i Torà
SOLSONÈS
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals
SOLSONÈS
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb “La nissaga dels Torroja: de Solsona al món”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]