Dissabte 02 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Ball de Gitanes de Sant Vicenç de Castellet ajusta el protocol per acollir més de 500 participants
L’augment de dansaires obliga a modificar l’ordre dels entremesos; la festa incorpora enguany l’Escola de Música i un nou perfil de voluntariat cultural.
La Ballada de Gitanes torna a Sant Vicenç de Castellet amb més participants que mai.

ST. VICENÇ / Redacció/Sergi Vàzquez  
05/06/2025 16:51
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
La celebració del Ball de Gitanes de Sant Vicenç afronta una edició històrica amb més de 500 participants i un esperit de creixement compartit. L’augment exponencial de dansaires ha obligat la Comissió del Ball de Gitanes a introduir canvis puntuals en el protocol, pensats per garantir el bon desenvolupament de la festa sense perdre la seva essència.

Canvis en el programa per donar cabuda a tothom 

Enguany, després del galop de la Coronació (que es manté com sempre), s’estrenarà una nova estructura: dos torns d’entremesos (xotis, catxutxes, jota i vals jota), per acabar, tots junts, amb les contradanses, l’Estrella, el Ball de Barons, la sardana i el galop final. Per facilitar aquest desplegament, la ballada s’avançarà 30 minuts, mantenint així la durada global de l’acte. La participació obliga a la Comissió de Gitanes de Sant Vicenç i l’Associació de Baglladors de Gitanes a fer canvis puntuals per garantir una festa fluida, segura i respectuosa amb la tradició. “Les Gitanes ja no són només una festa local, són un símbol d’identitat col·lectiva que omple el municipi de vida i orgull”, comenta Dani Mauriz, alcalde del municipi.

Millores que reforcen el caràcter municipal i educatiu 

Més enllà dels ajustos organitzatius, la festa incorpora enguany dues millores destacades. Per una banda, l’Escola Municipal de Música participarà per primer cop a la ballada infantil de dissabte interpretant el Xotis i les Contradanses, reforçant el vincle entre cultura i educació. Per altra banda, es crearà el nou perfil de “voluntari de Gitanes”, amb la participació de 20 membres de l’associació d’Armats de Sant Vicenç, que donaran suport logístic i contribuiran a la bona marxa dels actes. “La implicació de l’Escola de Música i dels voluntaris demostra que la festa evoluciona, s’obre i creix com a projecte col·lectiu”, ha assenyalat la regidora de Cultura, Carme Jiménez, posant NOTA DE PREMSA l’accent en “el sentiment especial que es viu a Sant Vicenç quan arriben les Gitanes”.

Una tradició que mira al futur

Tot i els canvis d’enguany, la Comissió ha remarcat que el nou protocol és provisional i que les decisions futures es prendran un cop valorada l’experiència. El Ball de Gitanes, declarat d’interès local, manté així l’equilibri entre arrelament i adaptació, en una festa que any rere any reafirma el seu paper central a la vida cultural del poble. La programació es completarà dissabte amb una ballada infantil, el sopar popular i un ball nocturn juvenil, en un cap de setmana que Sant Vicenç de Castellet viurà intensament al ritme de la tradició.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BALL DE GITANES   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
SÚRIA
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages organitza una baixada al riu d’Or en el marc del projecte “Llegim el riu”
SÚRIA
Súria recordarà els deportats del nazisme amb una xerrada i un recorregut per les plaques
ST. FRUITÓS
Els alumnes del Programa de Formació Inserció de l’Institut Gerbert d’Aurillac visiten l’Ajuntament
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]