Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Creació d’un jardí d’insectes al Parc de l’Agulla
L’espai, fins ara en desús, s’ha transformat en un racó funcional i alhora decoratiu, dissenyat per oferir diversos microhàbitats naturals que afavoreixin la presència d’insectes. L’objectiu és potenciar la biodiversitat d’invertebrats al Parc de l’Agulla, ja que la uniformitat de la gespa i el pas constant de visitants fan que la presència d’aquests petits animals sigui limitada.
Creació d’un jardí d’insectes al Parc de l’Agulla.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/08/2025 12:40
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
El jardí inclou sis microhàbitats diferents: fusta morta, plantes aromàtiques, fulles, grava, escorça d’arbre i roques grosses. A més, s’hi ha instal·lat un hotel d’insectes, construït per AMPANS, especialment pensat perquè les abelles solitàries hi puguin fer el niu. Aquestes abelles no són territorials ni agressives, de manera que no representen un perill per a les persones que s’hi apropin.

La creació del jardí es va dur a terme, en una jornada de voluntariat d’AMPANS, durant la qual es va adequar l’espai, es van preparar els diferents hàbitats, instal·lar la tanca i col·locar l’hotel d’insectes. Aquest nou jardí també es convertirà en un recurs per a les activitats educatives de divulgació que es fan a InfoSéquia, com ara Estudiem els insectes i Insectes i bestioletes, que promouen la recerca i l’observació de la fauna invertebrada de l’entorn.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PARC DE LA SÈQUIA   JARDI D'INSECTES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El Bus a Cegues recorre deu comarques en la seva onzena edició
ACTUALITAT
Manresa recupera la història del sector tèxtil a través de testimonis
LA FOTO DEL DIA
Nous tallers de restauració de mobles i objectes

LA FOTO DEL DIA
El Parc de la Séquia inaugura un jardí d'insectes
LES PROPOSTES D'OCI
Can Font de la Serra és d’origen medieval
MEDI AMBIENT
Descobreix la xicoira, Cichorium intybus
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]